Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa II Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-N2MT19.2019

Nazwa modułu: Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa II
Kod modułu: 03-MO2N-19-DM-SPPII
Kod programu: W4-N2MT19.2019
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa II obejmuje przygotowanie w zakresie dydaktyki (metodyki nauczania) matematyki w szkołach ponadpodstawowych (np. liceum, technikum) w zakresie: Kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania matematyki. Rola diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej. Ocenianie i jego rodzaje. Funkcje oceny. Wstępna diagnoza grupy uczniowskiej i ucznia w kontekście nauczania matematyki. Dostosowywanie sposobu komunikowania się do poziomu rozwoju uczniów i stymulowania aktywności poznawczej uczniów. Sposoby wspomagania rozwoju poznawczego uczniów. Egzaminy kończące etap edukacyjny, sposoby konstruowania testów, sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach nauczania matematyki. Kształtowania pojęć, postaw, umiejętności praktycznych oraz umiejętności rozwiązywania problemów i wykorzystywania wiedzy. Myślenie komutacyjne w rozwiązywaniu problemów matematycznych. Metody i techniki skutecznego uczenia się matematyki. Metody strukturyzacji wiedzy. Powtarzanie i utrwalania wiedzy oraz umiejętności. Współpraca nauczyciela w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym. Znaczenie kształtowania postawy odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej.
Wymagania wstępne:
Zaliczony moduł "Dydaktyka matematyki - szkoła ponadpodstawowa I"
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej [DMaB2_1]
KN_W02 [4/5] KN_W04 [4/5] KN_W08 [4/5] KN_W12 [4/5] KN_W14 [4/5] KN_W15 [4/5]
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [DMaB2_2]
KN_U02 [4/5] KN_U06 [4/5] KN_U07 [4/5] KN_U08 [4/5] KN_U10 [4/5] KN_U13 [4/5] KN_U15 [4/5] KN_K01 [4/5]
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [DMaB2_3]
KN_U06 [4/5] KN_U18 [4/5] KN_K07 [4/5]
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności [DMaB2_4]
KN_W03 [4/5] KN_W06 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_K03 [3/5] KN_K05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [DMaB2_w_1]
Weryfikacja - na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego zajęcia -znajomości treści wykładów oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną
DMaB2_1 DMaB2_2 DMaB2_3 DMaB2_4
sprawdzian pisemny [DMaB2_w_2]
Weryfikacja znajomości treści wykładu w oparciu o analizę odpowiedzi na pytania sprawdzianu o charakterze teoretycznym
DMaB2_1 DMaB2_2 DMaB2_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [DMaB2_fns_1]
wykład prezentujący pojęcia i fakty z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu
30
samodzielne studiowanie wykładów i literatury wskazanej w sylabusie
10 aktywność na zajęciach [DMaB2_w_1] sprawdzian pisemny [DMaB2_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)