Basics of Pedagogy for Teachers I
Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S1MT19.2019

Module name: | Basics of Pedagogy for Teachers I |
---|---|
Module code: | 03-MO1S-19-PPeNa1 |
Programme code: | W4-S1MT19.2019 |
Semester: | summer semester 2019/2020 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Moduł obejmuje treści dotyczące procesu kształcenia oraz wychowania na poziomie szkoły podstawowej. Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentek i studentów z kluczowymi kategoriami i pedagogicznymi (podmiotowość, odpowiedzialność, tolerancja, twórczość, wyobraźnia, samorealizacja). Zostanie ukazana wielowymiarowość zawodu nauczyciela oraz zagadnień dotyczących pedeutologii, czyli teorii i praktyki zawodu nauczyciela. Podejmowana będzie refleksja nad funkcjonowaniem ucznia w środowisku szkolnym oraz ukazanie roli i znaczenia nauczyciela w rozwoju, socjalizacji oraz wychowaniu. |
Prerequisites: | brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
posiada wiedzę pedagogiczną i aksjologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania - uczenia, przydatną w codziennej pracy nauczycielskiej [PPeNa1_1] |
KN_W01 [4/5] |
rozumie znaczenie odpowiedzialności za postępy dydaktyczno-wychowawcze uczniów oraz ich integralny rozwój [PPeNa1_2] |
KN_W12 [4/5] |
posiada kompetencje komunikacyjne pozwalające na skuteczne współdziałanie oraz współpracę z osobami zaangażowanymi w prowadzone przez nauczyciela działania edukacyjne i wychowawcze [PPeNa1_3] |
KN_U05 [4/5] |
charakteryzuje się wrażliwością pedagogiczną, empatią, refleksyjnością oraz postawą prospołeczną [PPeNa1_4] |
KN_W14 [4/5] |
posiada kompetencje pozwalające na skuteczne i efektywne realizowanie zadań wynikających z roli nauczyciela [PPeNa1_5] |
KN_U01 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
kolokwium zaliczeniowe [PPeNa1_w_1] | Kolokwium zaliczeniowe składające się z pytań problemowych |
PPeNa1_1 |
aktywność [PPeNa1_w_2] | aktywne uczestnictwo w zajęciach |
PPeNa1_3 |
projekt zaliczeniowy [PPeNa1_w_3] | Projekt zaliczeniowy prezentowany podczas zajęć konwersatoryjnych. Projekt polega na ukazaniu wielowymiarowego znaczenia kategorii pedagogicznych w pracy nauczyciela |
PPeNa1_4 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PPeNa1_fs_1] | Wykład konwersatoryjny, lub problemowy |
15 | Lektura zalecanej literatury oraz przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego |
10 |
kolokwium zaliczeniowe [PPeNa1_w_1] |
discussion classes [PPeNa1_fs_2] | Pogadanka problemowa, dyskusja, gra symulacyjna |
15 | Przygotowanie projektu zaliczeniowego |
5 |
aktywność [PPeNa1_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |