Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli I Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2019

Nazwa modułu: Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli I
Kod modułu: 03-MO1S-19-PDNa1
Kod programu: W4-S1MT19.2019
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
1. Diagnoza grupy uczniowskiej i indywidualnego ucznia: a) Doradztwo w zakresie dalszej drogi edukacyjnej lub zawodowej ucznia 2. Ocenianie ucznia jako proces wspieranie edukacyjnego rozwoju ucznia: a) Konstruowanie narzędzi pomocnych w procesie oceniania b) Ocenianie kształtujące a efektywność nauczania 3. Ewaluacja działań edukacyjnych: a) Ocena jakości pracy nauczyciela b) Ocena jakości pracy szkoły – wymierne i niewymierne efekty edukacyjne c) Ewaluacja edukacyjna d) Edukacyjna wartość dodana e) Autoewaluacja – projektowanie ścieżki własnego rozwoju (samodoskonalenie, samokształcenie)
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki, pozwalającą na samodzielne przygotowanie, realizację i ewaluację programu nauczania na II etapie edukacyjnym [PDNa1_1]
KN_W04 [2/5] KN_W05 [2/5] KN_W13 [2/5] KN_W14 [2/5] KN_U09 [2/5] KN_U12 [2/5] KN_K07 [2/5]
nabył umiejętności personalizowania procesu nauczania i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów [PDNa1_2]
KN_W06 [3/5] KN_W07 [3/5] KN_W10 [3/5] KN_U03 [3/5] KN_U04 [3/5] KN_U06 [3/5]
posiada kompetencje niezbędne do ciągłego doskonalenia jakości swojej pracy, skutecznie korzystając z technologii informacyjno-komunikacyjnych [PDNa1_3]
KN_TIK01 [3/5] KN_TIK02 [3/5] KN_U05 [3/5] KN_U13 [3/5] KN_R05 [3/5] KN_TIK03 [3/5]
charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za własny rozwój zawodowy, integralny rozwój uczniów i podejmowane działania pedagogiczne [PDNa1_4]
KN_U08 [2/5] KN_K02 [2/5] KN_TIK05 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [PDNa1_w_1]
Weryfikacja na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego zajęcia - znajomości treści zajęć
PDNa1_1 PDNa1_2 PDNa1_3 PDNa1_4
przygotowanie materiałów [PDNa1_w_2]
Weryfikacja na podstawie oceny formy i jakości przygotowanych przez studentów materiałów
PDNa1_1 PDNa1_2 PDNa1_3 PDNa1_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PDNa1_fs_1]
Wykład prezentujący pojęcia i fakty z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu
15
(brak informacji)
aktywność na zajęciach [PDNa1_w_1] przygotowanie materiałów [PDNa1_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)