Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli I
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2019

Nazwa modułu: | Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli I |
---|---|
Kod modułu: | 03-MO1S-19-PDNa1 |
Kod programu: | W4-S1MT19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | 1. Diagnoza grupy uczniowskiej i indywidualnego ucznia:
a) Doradztwo w zakresie dalszej drogi edukacyjnej lub zawodowej ucznia
2. Ocenianie ucznia jako proces wspieranie edukacyjnego rozwoju ucznia:
a) Konstruowanie narzędzi pomocnych w procesie oceniania
b) Ocenianie kształtujące a efektywność nauczania
3. Ewaluacja działań edukacyjnych:
a) Ocena jakości pracy nauczyciela
b) Ocena jakości pracy szkoły – wymierne i niewymierne efekty edukacyjne
c) Ewaluacja edukacyjna
d) Edukacyjna wartość dodana
e) Autoewaluacja – projektowanie ścieżki własnego rozwoju (samodoskonalenie, samokształcenie) |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki, pozwalającą na samodzielne przygotowanie, realizację i ewaluację programu nauczania na II etapie edukacyjnym [PDNa1_1] |
KN_W04 [2/5] |
nabył umiejętności personalizowania procesu nauczania i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów [PDNa1_2] |
KN_W06 [3/5] |
posiada kompetencje niezbędne do ciągłego doskonalenia jakości swojej pracy, skutecznie korzystając z technologii informacyjno-komunikacyjnych [PDNa1_3] |
KN_TIK01 [3/5] |
charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawą prospołeczną i poczuciem odpowiedzialności za własny rozwój zawodowy, integralny rozwój uczniów i podejmowane działania pedagogiczne [PDNa1_4] |
KN_U08 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
aktywność na zajęciach [PDNa1_w_1] | Weryfikacja na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego zajęcia - znajomości treści zajęć |
PDNa1_1 |
przygotowanie materiałów [PDNa1_w_2] | Weryfikacja na podstawie oceny formy i jakości przygotowanych przez studentów materiałów |
PDNa1_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PDNa1_fs_1] | Wykład prezentujący pojęcia i fakty z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu |
15 | (brak informacji) |
aktywność na zajęciach [PDNa1_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |