Dydaktyka matematyki II
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2019

Nazwa modułu: | Dydaktyka matematyki II |
---|---|
Kod modułu: | 03-MO1S-19-DMat2 |
Kod programu: | W4-S1MT19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | 1. Teoretyczne podstawy procesu nauczania - uczenia się matematyki w obrębie II etapu edukacyjnego:
a) Miejsce, rola i cele kształcenia
b) Podstawa programowa kształcenia ogólnego
c) Projektowanie procesu kształcenia (program nauczania, plany wynikowe - tworzenie, realizacja, ewaluacja)
d) Metody, zasady nauczania, formy pracy w zależności od struktury jednostki lekcyjnej
2. Praktyczne podstawy procesu nauczania – uczenia się matematyki w obrębie II etapu edukacyjnego:
a) Uczenie się przez działanie i rozwiązywanie problemów - realizacja projektów uczniowskich
b) Odkrywanie i rozwijanie predyspozycji i uzdolnień uczniów, praca z uczniem zdolnym
c) Trudności w uczeniu się matematyki, wspieranie uczniów w ich pokonywaniu |
Wymagania wstępne: | Dydaktyka matematyki I |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki, pozwalającą na samodzielne przygotowanie, realizację i ewaluację programu nauczania na II etapie edukacyjnym [DMat2_1] |
KN_W13 [3/5] |
nabył umiejętności personalizowania procesu nauczania i wychowania w zależności od zdiagnozowanych zróżnicowanych potrzeb i możliwości uczniów [DMat2_2] |
KN_W06 [3/5] |
posiada kompetencje niezbędne do ciągłego doskonalenia jakości swojej pracy, skutecznie korzystając z technologii informacyjno-komunikacyjnych [DMat2_3] |
KN_TIK01 [3/5] |
jest przygotowany do skutecznego i efektywnego realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [DMat2_4] |
KN_W09 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
aktywność na zajęciach [DMat2_w_1] | weryfikacja na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego zajęcia, znajomości treści wykładu oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z rzeczywistością pedagogiczną |
DMat2_1 |
kolokwium [DMat2_w_2] | weryfikacja znajomości treści wykładu w oparciu o realizację wyznaczonych przez prowadzącego zajęcia zadań oraz odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym |
DMat2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [DMat2_fs_1] | wykład prezentujący pojęcia i fakty z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu |
30 | samodzielne studiowanie wykładów i literatury wskazanej w sylabusie |
10 |
aktywność na zajęciach [DMat2_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |