Praktyka nauczycielska ciągła z matematyki w SP Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2019

Nazwa modułu: Praktyka nauczycielska ciągła z matematyki w SP
Kod modułu: 03-MO1S-19-PNCMatSP
Kod programu: W4-S1MT19.2019
Semestr: semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Ramowy program praktyk zakłada: 1. Przedstawienie studentowi zadań i obowiązków związanych z praktyką ciągłą. 2. Zapoznanie się ze specyfiką szkoły podstawowej. 3. Zapoznanie się z pracą wychowawcy. Prowadzenie lekcji wychowawczych. 4. W miarę możliwości obserwacja spotkań rady pedagogicznej, zespołu wychowawców klas. 5. Uczestnictwo w pozalekcyjnych działaniach opiekuńczo-wychowawczych nauczycieli, w tym dyżurach na przerwach, zorganizowanych wyjściach grup uczniowskich. 6. Zapoznanie się z pracą pedagoga szkolnego i ewentualnie psychologa szkolnego. 7. Zapoznanie się z pracą nauczyciela matematyki. 8. Obserwacja lekcji matematyki. 9. Prowadzenie lekcji matematyki przez studenta i analiza ich przebiegu. 10. Praca indywidualna z uczniami. 11. Udział w spotkaniach zespołu przedmiotowego. 12. Podsumowanie praktyki.
Wymagania wstępne:
Dydaktyka matematyki II, Praktyka nauczycielska z matematyki w SP, tutoring II
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki pozwalającą na samodzielne przygotowanie, realizację i ewaluację programu nauczania na II etapie edukacyjnym [PNCMatSP_1]
KN_W03 [2/5] KN_W04 [2/5] KN_W05 [2/5] KN_W13 [2/5] KN_W14 [2/5] KN_K07 [2/5]
posiada wiedzę pedagogiczną i psychologiczną, filozoficzną i aksjologiczną, pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania – uczenia się, przydatną w codziennej pracy nauczycielskiej, umożliwiającą nauczycielowi skuteczną pracę wspierającą integralny rozwój ucznia/wychowanka oraz pomoc rodzicom w wychowaniu ich dziecka [PNCMatSP_2]
KN_W01 [3/5] KN_W12 [3/5] KN_U01 [3/5] KN_K08 [3/5]
posiada kompetencje komunikacyjne, umożliwiające skuteczne współdziałanie z wszystkimi osobami zaangażowanymi w prowadzoną przez nauczyciela działalność edukacyjną [PNCMatSP_3]
KN_W02 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K02 [3/5] KN_K03 [3/5] KN_K04 [3/5]
jest przygotowany do skutecznego i efektywnego realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela. [PNCMatSP_4]
KN_W08 [3/5] KN_W09 [3/5] KN_U02 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_U09 [3/5] KN_U11 [3/5] KN_U12 [3/5] KN_R01 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
dokumentacja praktyki [PNCMatSP_w_1]
weryfikacja na podstawie dokumentacji sporządzonej w trakcie praktyki
PNCMatSP_1 PNCMatSP_2 PNCMatSP_3 PNCMatSP_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [PNCMatSP_fs_1]
(brak informacji)
40
poznanie przez studenta środowiska szkolnego w ramach ciągłego pobytu w szkole (wyposażenie, planowanie i dokumentacja pracy, obowiązujące programy nauczania matematyki oraz stosowane podręczniki, system oceniania), opracowywanie notek hospitacyjnych, scenariuszy metodycznych oraz przygotowanie i prowadzenie lekcji matematyki.
10 dokumentacja praktyki [PNCMatSP_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)