E-Commerce Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2020

Nazwa modułu: e-Commerce
Kod modułu: 09-ZN-S2-EC
Kod programu: W8-S2CM20.2020
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć jest dostarczenie studentom wiedzy umożliwiającej budowanie strategii oraz prowadzenie działalności gospodarczych przy wykorzystywaniu rozwiązań teleinformatycznych, szczególnie sieci Internetu. Zajęcia obejmują szeroki wachlarz zagadnień związanych z e-Commerce. Program stanowi uzupełnienie wiedzy dla osób pragnących podnosić swoje kwalifikacje zawodowe w jednej z najlepiej rozwijających się dziedzin współczesnej gospodarki. Studenci nabywają umiejętności w zakresie prawidłowego wykorzystywania Internetu do zarządzania i prowadzenia działalności gospodarczych. Zajęcia realizowane są w ramach grup projektowych. Studenci przygotowują prezentacje wybranych zagadnień. Dzięki współpracy z praktykami działającymi w obszarze e-Commerce studenci poszerzają zakres wiedzy teoretycznej i praktycznej, ale także wnoszą swój wkład w rozwój branż, w których odbywać będzie się ich przyszłe życie zawodowe.
Wymagania wstępne:
Dysponowanie umiejętnościami komunikacyjnymi lub analitycznymi, a także – potrafią rozwiązywać problemy. Studenci powinni wykazać się znajomością HTML, CMS, PHP, MS Word i MS Excel oraz Google Analytics.
Literatura podstawowa:
L. Kępa, P. Tomasik, S. Dobrzyński: Bezpieczeństwo systemu e-commerce czyli Jak bez ryzyka prowadzić biznes w Internecie. Wydawnictwo Helion, Warszawa 2012 D. Chaffey: Business i E-Commerce, Management, Strategia, Realizacja, Praktyka. Wydawnictwo PWN, Warszawa 2016 J. Skorupska: E-commerce Strategia – Zarządzanie – Finanse. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna historię i genezę handlu elektronicznego i jego znaczenie dla rozwoju społeczeństwa informacyjnego w świecie. Zna aktualny kształt i kierunki rozwoju e-commerce. [EC_1]
K_W04 [4/5]
Student zna narzędzia informatyczne służące do prezentacji wniosków i wyników z badań z zakresu e-commerce, zna perspektywy rozwoju gospodarki elektronicznej, wielkość rynku elektronicznego, zasad działania handlu elektronicznego, rozliczeń w e-gospodarce. [EC_2]
K_W03 [5/5]
Posiada umiejętność stosowania różnych metod rozliczeń elektronicznych. Wykorzystania podpisu cyfrowego, a także prowadzenie działalności gospodarczej w formie elektronicznej. [EC_3]
K_U04 [5/5]
Student potrafi wykazać się umiejętnością w zakresie proponowania i zastosowania różnych modeli e-commerce dla prowadzenia działalności biznesowej w Internecie, wykorzystując dostępne na rynku narzędzia informatyczne do prezentacji proponowanych przez siebie rozwiązań. Potrafi stawiać hipotezy w zakresie e-commerce i poprawnie formułować pytania w ankiecie, aby hipotezy zweryfikować. [EC_4]
K_U03 [4/5]
Student potrafi kierować zespołami ludzkim stawiając cele, wybierając metody i narzędzia ich realizacji. Posiada umiejętności komunikacyjne, posiada kompetencje do sprawnego kształtowania pozytywnych relacji reprezentowanej organizacji z otoczeniem zgodnie z normami etycznymi i prawnymi. [EC_5]
K_K01 [4/5]
Student potrafi działać i pracować w nowym „społeczeństwie elektronicznym”. Nie jest mu obca komunikacja oraz współpraca z innymi użytkownikami i przedsiębiorstwami działającymi na rynku w formie elektronicznej. [EC_6]
K_K04 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [EC_w_1]
Egzamin pisemny i ustny.
EC_1 EC_2
Ocena ciągła [EC_w_2]
Weryfikacja zasobów wiedzy, przygotowania do zajęć, aktywności w dyskusji, umiejętności dokonania analizy danych, umiejętności praktycznych przy sporządzaniu dokumentacji, obserwacja postępów w zakresie wiedzy i umiejętności studenta. Ocena końcowa modułu stanowi średnią ważoną z poszczególnych sposobów weryfikacji efektów kształcenia.
EC_3 EC_4 EC_5 EC_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [EC_fs_1]
Wykład problemowy, metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (związana z wykładem, panelowa) metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe. Zajęcia prowadzone są w formie konwersatoryjnej. W trakcie zajęć prowadzący przedstawia studentom problem. Weryfikacją wiedzy jest test obejmujący zagadnienia prezentowane podczas wykładów.
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
15 Sprawdzian [EC_w_1]
ćwiczenia [EC_fs_2]
Przedstawianie autorskich prac przygotowanych przez słuchaczy.
15
Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie indywidualnych projektów.
15 Ocena ciągła [EC_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)