Zarządzanie treścią w mediach społecznościowych Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2020

Nazwa modułu: Zarządzanie treścią w mediach społecznościowych
Kod modułu: 09-ZN-S2-ZTWMS
Kod programu: W8-S2CM20.2020
Semestr:
  • semestr letni 2022/2023
  • semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć jest nabycie przez studentów kompetencji dotyczących sprawnego poruszania się w świecie cyfrowym. W trakcie zajęć prowadzonych w formie grup zadaniowych studenci – obok klasycznych kompetencji menedżerskich – posiądą wiedzę i umiejętności w zakresie m.in.: wdrażania zmian opartych na IT, zarządzania technologią informacyjną, uczenia się w środowisku wirtualnym, budowy innowacyjnych modeli zarządzania treścią, wykorzystania społeczności zewnętrznych do tworzenia innowacji, rozwiązywania problemów i pozyskiwania produktów, efektywnej komunikacji z otoczeniem, budowy pozytywnego wizerunku i fidelizacji konsumentów w bardzo konkurencyjnym środowisku. Założeniem realizacji programu jest kształcenie nowoczesnych menedżerów, którzy będą w stanie proaktywnie i efektywnie wykorzystywać nowe media do tworzenia wartości w życiu zawodowym, społecznym i prywatnym. W trakcie zajęć studenci nabędą praktyczną wiedzę dotyczącą rozwiązywania konkretnych problemów menedżerskich za pomocą mediów społecznościowych. Uczą się także jak – wykorzystując nowoczesne technologie informacyjne – kreatywnie wychodzić poza ramy organizacji i budować owocne relacje z otoczeniem gospodarczym i społeczny oraz jak w sposób efektywny zarządzać treścią w wirtualnym świecie.
Wymagania wstępne:
Kompetencje związane ze sprawnym poruszaniem się w wirtualnej przestrzeni. Umiejętności związane z planowaniem i koordynacją pracy.
Literatura podstawowa:
A. Mac: E-przyjaciele: zobacz co media społecznościowe mogą zrobić dla Twojej firmy. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011 L. Evans: Social media marketing: odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2011 D. Barefoot: Znajomi na wagę złota: podstawy marketingu w mediach społecznościowych. Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę o podstawowych procesach występujących w zarządzaniu treścią w mediach społecznościowych. [ZTWMS_1]
K_W03 [5/5]
Student zna mechanizmy i narzędzia pozwalające prowadzić efektywne zarządzanie. [ZTWMS_2]
K_W04 [4/5]
Definiuje cele i zakres działania mediów społecznościowych, potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną do analizowania procesów i zjawisk występujących we współczesnych procesach ekonomicznych dotyczących przedsiębiorstw działających w wirtualnej przestrzeni. [ZTWMS_3]
K_U03 [5/5]
Student potrafi przygotować projekt modelu zarządzania treścią w sieci, potrafi dokonać wyboru odpowiednich mediów społecznościowych do profilu działalności firmy. [ZTWMS_4]
K_U02 [4/5]
Student potrafi kierować zespołami ludzkimi, stawiając cele, wybierając metody i narzędzia ich realizacji. [ZTWMS_5]
K_K01 [4/5]
Student posiada umiejętność analizowania zjawisk społecznych i ich wpływu na procesy zarządcze. [ZTWMS_6]
K_K02 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [ZTWMS_w_1]
Na ocenę końcową mają wpływ: stopień opanowania wiedzy i nabycie umiejętności jej wykorzystania, aktywność na zajęciach oraz wykonanie projektu. Ogólna wiedza na temat poruszania się w Internecie i w mediach społecznościowych.
ZTWMS_1 ZTWMS_2
Ocena ciągła [ZTWMS_w_2]
Zajęcia w formie konwersatoryjnej, dyskusja problemowa. Prowadzący powołuje zespoły zadaniowe, które przygotowują prezentacje dotyczące poszczególnych problemów. Następnie analizowane są kolejne alternatywne możliwe warianty rozwiązania problemu, w dyskusji ujawnia się umiejętność zastosowania wiedzy teoretycznej dla oceny i wyboru najwłaściwszego wariantu rozwiązania (rozstrzygnięcia praktycznego problemu), po zakończeniu dyskusji na dany temat prowadzący dokonuje krótkiego podsumowania obejmującego ocenę wypowiedzi dyskutantów.
ZTWMS_3 ZTWMS_4 ZTWMS_5 ZTWMS_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [ZTWMS_fs_1]
Wykłady połączone z dyskusją oraz prezentacją multimedialną. Analiza największych portali społecznościowych świata dyskusja „za” i „przeciw”. Wybór przez studentów jednego rodzaju MS i przygotowanie projektu zarządzania treścią w mediach społecznościowych na zaliczenie.
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
15 Sprawdzian [ZTWMS_w_1]
ćwiczenia [ZTWMS_fs_2]
Ćwiczenia metoda aktywizująca – praca w małych grupach. Projekt musi spełniać następujące elementy: wybór portalu i przedsiębiorstwa do analizy, analiza wykorzystania portalu przez wybraną firmę lub dla wybranej firmy stworzenie strategii przy użyciu mediów społecznościowych.
15
Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie indywidualnych projektów.
15 Ocena ciągła [ZTWMS_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)