Podstawy grafiki projektowej Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2020

Nazwa modułu: Podstawy grafiki projektowej
Kod modułu: 09-ZN-S2-PGP
Kod programu: W8-S2CM20.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem przedmiotu jest przygotowanie studenta do zespołowej i indywidualnej pracy związanej ze współczesną grafiką projektową. Student ma szanse na zdobycie wiedzy dającej możliwość zatrudnienia w graficznych studiach projektowych, agencjach reklamowych i brandingowych, wydawnictwach, drukarniach lub pozwalającej na niezależną pracę zawodową i artystyczną. Przedmiot rozwija kompetencje studentów w zakresie projektowania graficznego i komunikacji reklamowej oraz praktycznego zastosowania takich programów jak Photoshop, InDesign itp.
Wymagania wstępne:
Obsługa podstawowych programów graficznych.
Literatura podstawowa:
R.W. Kluszczyński: Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów. Rabid, Kraków 2001 D. Doliński: Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańskie wydawnictwo psychologiczne. Gdańsk 2005. A. David: Logo Design Love, Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2018
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada wiedzę na temat wykorzystania grafiki w komunikacji reklamowej. [PGP_1]
K_W05 [5/5]
Student zna obsługę twórczych programów komputerowych, a także wpływ grafiki na rozwój świadomości marki własnej firmy. [PGP_2]
K_W07 [4/5]
Student posiada umiejętność obsługi kreatywnych programów komputerowych. [PGP_3]
K_U06 [5/5]
Student posiada umiejętność łączenia grafiki z treścią multimedialną, a także jest świadomy własnych indywidualnych umiejętności przydatnych w zawodzie w zakresie kompozycji graficznej. [PGP_4]
K_U07 [4/5]
Student jest świadomy istniejących problemów projektowych w kontekście społecznym i estetycznym. [PGP_5]
K_K06 [4/5]
Student nastawiony jest na zaspokojenie potrzeb odbiorców w zakresie doznań estetycznych i emocjonalnych. [PGP_6]
K_K05 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [PGP_w_1]
Sprawdzian wiedzy w formie pisemnej i graficznej, mający na celu sprawdzenie wiedzy teoretycznej na temat grafiki projektowej.
PGP_1 PGP_2
Ocena ciągła [PGP_w_2]
Ocena poszczególnych etapów wykonania grafiki komputerowej jako znaku towarowego swojego projektu multimedialnego.
PGP_3 PGP_4 PGP_5 PGP_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PGP_fs_1]
Wykłady połączone z dyskusją oraz prezentacją multimedialną.
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
15 Sprawdzian [PGP_w_1]
ćwiczenia [PGP_fs_2]
Zajęcia dydaktyczne o charakterze praktycznym prowadzone ze względu na swoją specyfikę w mniejszych grupach, wymagające specjalistycznego oprogramowania dostępnego wyłącznie w pracowniach komputerowych. Ćwiczenia – metoda aktywizująca – praca w małych grupach.
15
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
15 Ocena ciągła [PGP_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)