Biznesplan Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2020

Nazwa modułu: Biznesplan
Kod modułu: 09-ZN-S2-B
Kod programu: W8-S2CM20.2020
Semestr:
  • semestr zimowy 2021/2022
  • semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu pisania biznesplanów przedsięwzięć medialnych. Tematyka zajęć obejmuje następujące obszary tematyczne. W pierwszej części zajęć studenci nauczą się opisywać charakterystykę firmy lub podmiotu tworzącego przedsięwzięcie medialne (wizję przyszłości, do której zmierza, misję swojej firmy, swoje mocne strony, które staną się elementem jego zawodowego CV, dane teleadresowe swojej firmy oraz zapis PKD), marketing-mix (jakie cechy mają mieć produkty lub usługi, jak ustalić ich ceny, jak będzie wyglądać kanał dystrybucji, co należy robić, aby wypromować markę firmy i jej produkty lub usługi), analiza otoczenia firmy (kim są klienci, jacy istnieją obecni konkurenci, kim są dostawcy, jakie substytuty produktów lub usług, które zamierza sprzedawać, jaki jest marketing-mix firm będących konkurentami, jakie szanse i zagrożenia wynikają z sytuacji demograficznej segmentu rynku, zjawisk kulturowych, sytuacji makroekonomicznej, prawa, dostępnej technologii). W drugiej części zajęć studenci uczą się sporządzać plan przygotowań (cel, jaki chce osiągnąć po etapie przygotowań, listę czynności i ich czas trwania, harmonogram przygotowań, budżet etapu przygotowań) oraz plan działania (cel, jaki chce osiągnąć po jednym roku od rozpoczęcia etapu działania, listę czynności i ich czas trwania, harmonogram działań na jeden rok - działań marketingowych, sprzedażowych, świadczenia usług lub produkcji, a także działań rozwojowych.
Wymagania wstępne:
Student powinien mieć podstawową wiedzę z nauk o zarządzaniu, prowadzenia biznesu oraz podstaw marketingu.
Literatura podstawowa:
M. Ingram: Metodyka sporządzania biznesplanów. Wydawnictwo AE Katowice, Katowice 2008 R. Szczepanik: 17 śmiertelnych błędów szefa. One Press, Gliwice 2008 O. Flak, G. Głód: Konkurencyjni przetrwają. Difin, Warszawa 2012
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna zasady sporządzania biznesplanu przedsięwzięć i tworzenia własnej firmy. Potrafi sporządzić dokument biznesplanu zawierający wszystkie wymagane elementy. [B_1]
K_W09 [5/5]
Student posiada wiedzę z zakresu przygotowania projektu audiowizualnego w postaci dokumentu biznesplanu. [B_2]
K_W11 [4/5]
Student potrafi zorganizować i zarządzać projektami audiowizualnymi, kulturalnymi i społecznymi na własny rachunek. [B_3]
K_U09 [4/5] K_U13 [4/5]
Student potrafi napisać biznesplan przedsięwzięcia audiowizualnego i imprezy masowej, zawierający wszystkie wymagane elementy. [B_4]
K_U11 [5/5] K_U13 [4/5]
Student ma kompetencje do pełnienia funkcji menedżera w ramach instytucji lub przedsięwzięcia biznesowego. [B_5]
K_K09 [3/5]
Student posiada zdolność twórczego kreowania rzeczywistości gospodarczej w postaci projektów i pełnej identyfikacji z realizowanym projektem. [B_6]
K_K10 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [B_w_1]
Student przygotowuje biznesplan przedsięwzięcia o treści zgodnej z opisem modułu (biznesplan firmy, projektu artystycznego itp.).
B_1 B_2
Ocena ciągła [B_w_2]
Student przygotowuje fragmenty biznesplanu przedsięwzięcia o treści zgodnej z tematyką poszczególnych zajęć.
B_3 B_4 B_5 B_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [B_fs_1]
Metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna) i metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny), wykorzystanie Internetu.
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
15 Sprawdzian [B_w_1]
ćwiczenia [B_fs_2]
Metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego, wykorzystanie Internetu.
15
Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie projektów - także grupowych. Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
15 Ocena ciągła [B_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)