Zarządzanie zespołem produkcyjnym Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2020

Nazwa modułu: Zarządzanie zespołem produkcyjnym
Kod modułu: 09-ZN-S2-ZZP
Kod programu: W8-S2CM20.2020
Semestr:
  • semestr letni 2021/2022
  • semestr letni 2020/2021
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
W ramach modułu studenci dowiedzą się, jak wykorzystać pomysły swoich pracowników. Poznają techniki pozwalające prowadzić twórcze dyskusje szybciej i z lepszymi efektami. Aby wybrać pomysły do wykorzystania w praktyce biznesowej, studenci poznają sposoby zapisu wariantów decyzyjnych oraz metodę oceny punktowej, zwiększającą prawdopodobieństwo trafności decyzji. W ramach prowadzonego warsztatu nabiorą pewności podczas dokonywania wyborów. Kolejną umiejętnością, którą będą doskonalić studenci, jest prowadzenie spotkań. Nauczą się dzielić treść, którą chcą przekazać uczestnicy spotkania, na odpowiednie części. Sprawdzą, jak realnie szacować czas spotkania oraz jak moderować dyskusję. Zdobędą umiejętność wyciągania konstruktywnych wniosków dotyczących działań po spotkaniu. Aby je podjąć, dowiedzą się, jak poprawnie ustalić cel i plan działań, a także co robić, gdy pojawią się nieprzewidziane trudności. Będą rozwijać umiejętność elastycznego podejścia do harmonogramów. Zagadnienia w ramach zajęć: poszukiwanie pomysłów w zespole pracowniczym, rodzaje decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwie, oddzielenie twórczego tworzenia wariantów decyzyjnych od podejmowania racjonalnych wyborów, metoda morfologiczna – zapis wariantów decyzyjnych, metoda punktowa w podejmowaniu decyzji, etapy procesu komunikowania się, zasady precyzyjnego formułowania komunikatów dla podwładnym, tworzenie planu spotkania i koordynowanie obrad, rodzaje celów przedsiębiorstwa, wyodrębnionych w oparciu o różne kryteria, zróżnicowanie celów w różnych komórkach organizacyjnych firmy, zasady ustalania celów, planowanie działań technikami Gantt’a, tworzenie harmonogramów.
Wymagania wstępne:
Student powinien mieć podstawową wiedzę z nauk o zarządzaniu, prowadzenia biznesu oraz podstaw marketingu.
Literatura podstawowa:
M. Belbin: Nie tylko zespół. Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010 M. Gellert, C. Nowak: Zespół. GWP, Gdańsk 2008 Harvard Business Review: Podręcznik menedżera – 17 najważniejszych umiejętności lidera. Rebis, Warszawa 2017
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna techniki menadżerskie w zakresie: planowania, organizowania pracy, motywowania, podejmowania decyzji, twórczego myślenia, prowadzenia zebrań, zarządzania czasem. [ZZP_1]
K_W11 [5/5]
Student posiada wiedzę z zakresu technik podejmowania decyzji i uwarunkowań ich podejmowania. Zna mechanizmy popełniania błędów podczas podejmowania decyzji. [ZZP_2]
K_W10 [4/5]
Student potrafi zaplanować proces produkcji filmu, audycji telewizyjnej i widowiska stosując wybrane techniki planowania. [ZZP_3]
K_U11 [5/5] K_U13 [4/5]
Student posiada umiejętności budowania zespołów ludzkich oraz kompetencje wymagane w zarządzaniu wieloosobowymi zespołami ludzi. [ZZP_4]
K_U09 [4/5] K_U13 [4/5]
Student posiada zdolność twórczego poszukiwania rozwiązań problemów biznesowych. [ZZP_5]
K_K09 [4/5]
Student jest zdolny do elastycznego myślenia w tworzeniu rozwiązań problemów biznesowych. [ZZP_6]
K_K10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [ZZP_w_1]
Praca pisemna zawierająca dokumentację narzędzia menedżerskiego.
ZZP_1 ZZP_2
Ocena ciągła [ZZP_w_2]
Praca pisemna z każdego zakresu tematycznego.
ZZP_3 ZZP_4 ZZP_5 ZZP_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [ZZP_fs_1]
Metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny), wykorzystanie Internetu.
15
Analiza literatury przedmiotu, analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu.
15 Sprawdzian [ZZP_w_1]
ćwiczenia [ZZP_fs_2]
Dyskusja i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne, metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego, wykorzystanie Internetu.
15
Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie projektów. Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
15 Ocena ciągła [ZZP_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)