Rozwój człowieka dorosłego Kierunek studiów: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Kod programu: 06-N1ZL15.2015

Nazwa modułu: Rozwój człowieka dorosłego
Kod modułu: 06-ZZL-S1-RCD
Kod programu: 06-N1ZL15.2015
Semestr:
  • semestr letni 2016/2017
  • semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Zapoznanie studentów z koncepcjami rozwoju człowieka dorosłego, uwarunkowaniami rozwoju, właściwościami rozwojowymi w poszczególnych fazach dorosłości; stymulowanie rozwoju; rozpoznawanie ryzyka rozwoju oraz sposobów jego przezwyciężania
Wymagania wstępne:
Znajomość podstaw psychologii
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych oraz metod naukowych w nich stosowa-nych, związaną z kierunkiem studiów [RCD _1]
ZZL1_W01 [5/5] ZZL1_W02 [5/5]
Ma wiedzę o właściwościach rozwojowych człowieka dorosłego umożliwiających realizowanie zadań przynależ-nym różnym rolom podejmowanym w dorosłości [RCD _2]
ZZL1_W05 [5/5]
Posiada umiejętność przygotowania tekstów o charakterze naukowym i użytkowym dotyczących realizowania zadań rozwojowych dorosłej fazy życia zarówno w sferze zawodowej jak i w życiu prywatnym [RCD _3]
ZZL1_U10 [3/5]
Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych o charakterze naukowym i użytkowym dotyczących realizowania zadań rozwojowych dorosłej fazy życia zarówno w sferze zawodowej jak i w życiu prywatnym [RCD _4]
ZZL1_U11 [4/5]
Dąży do ustawicznego samokształcenia służącego pogłębianiu wiedzy i rozwijaniu umiejętności związanych z funkcjonowaniem w rolach profesjonalnych i prywatnych w zmieniającym się otoczeniu [RCD _5]
ZZL1_K02 [4/5]
Jest przedsiębiorczy, potrafi właściwie określić priorytety służące realizacji celów i zadań organizacji oraz celów i zadań związanych z własnym rozwojem [RCD _6]
ZZL1_K05 [5/5]
Jest odpowiedzialny społecznie, dba o zrównoważony rozwój organizacji oraz o równowagę pomiędzy zaangażowaniem zawodowym a życiem i rozwojem osobistym [RCD _7]
ZZL1_K06 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Test wiedzy [RCD_w1]
Test pisemny sprawdzający poziom wiedzy z zakresu treści modułu
RCD _1 RCD _2
Ocena ciągła [RCD_w2]
Ocenie podlega praca studenta w trakcie wszystkich zajęć: znajomość literatury, sposób jej ustnej prezentacji, udział w dyskusji i zajęciach praktycznych, umiejętność zaprezentowania i obrony własnego stanowiska
RCD _1 RCD _2 RCD _3 RCD _4 RCD _5 RCD _6 RCD _7
Praca pisemna [RCD_w3]
Praca opisująca wybrane przez studenta zagadnienie z zakresu rozwoju człowieka dorosłego z wykorzystaniem literatury przedmiotu oraz danych empirycznych. Ocenie podlega trafność sformułowania tematu pracy, układ treści, umiejętność opisu i interpretacji treści, spełnienie wymagań formalnych: poprawność językowa, przypisy, bibliografia
RCD _1 RCD _2 RCD _4 RCD _5 RCD _6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [RCD_fns1]
Prezentacja treści teoretycznych w sposób interaktywny z wykorzystaniem środków multimedialnych
10
Praca z zalecaną literaturą obejmująca samodzielne przyswojenie wiedzy z zakresu prezentowanych treści
35 Test wiedzy [RCD_w1]
ćwiczenia [RCD_fns2]
Dyskusja związana z prezentowanymi treściami programowymi, autodiagnoza wybranych właściwości rozwoju, opis i interpretacja określonych aspektów rozwoju poznanych dzięki zastosowaniu metody obserwacji oraz wywiadu
10
Studiowanie literatury źródłowej, samoobserwacja, obserwacja zachowań osób dorosłych, wywiady z osobami dorosłymi, przygotowanie pracy pisemnej
35 Ocena ciągła [RCD_w2] Praca pisemna [RCD_w3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)