Zagrożenia i patologie społeczne
Field of study: Special Education
Programme code: W3-NMPC19.2019

Module name: | Zagrożenia i patologie społeczne |
---|---|
Module code: | PS_W_ZPS |
Programme code: | W3-NMPC19.2019 |
Semester: | winter semester 2023/2024 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Description: | Moduł przedmiotu Zagrożenia I patologie społeczne umożliwia zdobycie wiedzy z zakresu współczesnych zagrożeń społecznych, szczególnie w kontekście zjawisk niekorzystnych, patologicznych występujących w środowisku rodzinnym, wychowawczym, społecznym; przebiegu ich mechanizmów; skutków. Kształtuje umiejętność diagnozy tychże zjawisk, buduje postawę akceptacji wobec różnorodności oraz postawę gotowości do podjęcia działań profilaktycznych i prewencyjnych.
Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta. |
Prerequisites: | brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym oraz powstawania patomechanizmów zaburzeń́ i niepełnosprawności, a w szczególności przyczyn I mechanizmów patologii społecznych i zagrożeń społecznych [PS_W_ZPS_1] |
K_W02 [4/5] |
potrafi wykorzystywać na podstawowym poziomie wiedzę psychologiczną i na poziomie rozszerzonym wiedzę pedagogiczną dotyczącą mechanizmów i zjawisk niepożądanych, patologii społecznych oraz pozyskiwać dane do analizowania zachowań, procesów i zjawisk w obszarze edukacji, rehabilitacji, terapii i resocjalizacji w edukacyjnym środowisku włączającym [PS_W_ZPS_2] |
K_U06 [4/5] |
ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych, analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań w kontekście przyczyn I skutków patologii społecznych i zagrożeń, szczególnie w środowiskach instytucjonalnych, rodzinnych, społecznych [PS_W_ZPS_3] |
K_U04 [3/5] |
posiada świadomości etycznego wymiaru badań naukowych, szczególnie w obszarze zjawisk niekorzystnych społecznie i patologicznych [PS_W_ZPS_4] |
K_K01 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Kolokwium [PS_W_ZPS_w_1] | forma pisemna; znajomość treści programowych modułu, krytycznego i refleksyjnego podejścia do problematyki przedmiotu |
PS_W_ZPS_1 |
Prezentacja [PS_W_ZPS_w_2] | Prezentacja współczesnej patologii społecznej, zagrożenia społecznego z uwzględnieniem zakresu skali zjawiska, środowiska występowania, opisu, przeglądu aktualnych badań nad problematyką zjawiska |
PS_W_ZPS_2 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [PS_W_ZPS_fns_1] | Metody podające
metody aktywizujące
metody gier dydaktycznych
metody pracy ze źródłami
pokaz z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Zapoznanie i przyswojenie literatury przedmiotu, aktualnych raportów badań I danych statystycznych, przygotowanie prezentacji w wybranym temacie |
20 |
Kolokwium [PS_W_ZPS_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |