Moduł do wyboru: Techniki teatralne w pracy nauczyciela
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Moduł do wyboru: Techniki teatralne w pracy nauczyciela |
---|---|
Kod modułu: | PPW_TT |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2021/2022 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.:Techniki dramowo-teatralne w pracy z grupą; Edukacja teatralna w wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę na temat procesu skutecznego komunikowania się interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń. [PPW_TT_1] |
K_W17 [5/5] |
Student potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych i kulturalnych, a także ocenić ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej; potrafi precyzyjnie wypowiadać się w języku mówionym, formułować wypowiedzi kierowane do szerszego grona odbiorców. [PPW_TT_2] |
K_U01 [4/5] |
Student potrafi precyzyjnie wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień z wykorzystaniem różnych ujęć różnych teoretycznych i form podawczych. [PPW_TT_3] |
K_U01 [5/5] |
Student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się przy użyciu rozmaitych kanałów komunikacyjnych i teoretycznych dopasowanych do kontekstu. [PPW_TT_4] |
K_U12 [3/5] |
Student posiada wiedzę na temat procesów komunikacji interpersonalnej i społecznej, w tym także obejmującej działalność pedagogiczną ukierunkowaną na dzieci przedszkolne i wczesnoszkolne. [PPW_TT_N1] |
K_W17 [5/5] |
Student posiada wiedzę o współczesnych teoriach edukacji językowej dzieci oraz wie, w jaki sposób pogłębiać swoje umiejętności krasomówcze. [PPW_TT_N2] |
K_W02 [5/5] |
Student posiada umiejętności i kompetencje językowe niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych i wychowawczych zadań szkoły. [PPW_TT_N3] |
K_U15 [5/5] |
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności zawodowe związane z przygotowaniem metodycznym, korzystając z zasobów wiedzy z innych źródeł nauki i nowoczesnych technologii (nagrania CD, DVD itp.). [PPW_TT_N4] |
K_U05 [5/5] |
Student potrafi ocenić przydatność metod, środków dydaktycznych i założeń organizacyjnych do realizacji zadań dydaktycznych z zakresu z zakresu edukacji językowej dziecka. [PPW_TT_N5] |
K_U04 [5/5] |
Student potrafi trafnie wykorzystać kompetencje językowe, by porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, które są w różnej kondycji emocjonalnej, a także rozwiązywać konflikty poprzez dialog. [PPW_TT_N6] |
K_U12 [5/5] |
Student potrafi odpowiednio dobrać materiały dydaktyczne i wykorzystać je w procesie edukacji językowej. [PPW_TT_N7] |
K_U02 [5/5] |
Student ma świadomość poziomu własnej wiedzy i umiejętności z zakresu zagadnień edukacji językowej [PPW_TT_N8] |
K_K01 [5/5] |
Student przygotowuje się do pracy, projektuje i wykorzystuje działania metodyczne z zakresu edukacji językowej dziecka z pełną odpowiedzialnością pedagogiczną. [PPW_TT_N9] |
K_K01 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca pisemna [PPW_KUL_ŻYW _w_1] | Sprawdzenie wiedzy merytorycznej i praktycznej ujętej w problematyce ćwiczeń |
PPW_TT_1 |
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_KUL_ŻYW _w_2] | Wykorzystanie zagadnień merytorycznych z zakresu gramatyki, stylistyki i kultury języka polskiego itp. w prezentowaniu tekstów literackich różnych rodzajów dzieciom w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym |
PPW_TT_2 |
Dyskusja [PPW_KUL_ŻYW_w _3] | Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji językowej. |
PPW_TT_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_TT_fns_1] | Dyskusja, metoda uczenia się w praktyce |
10 | Zapoznanie z literaturą przedmiotu, przygotowanie prac metodycznych |
80 |
Praca pisemna [PPW_KUL_ŻYW _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |