Metodyka edukacji wczesnoszkolnej - zajęcia praktyczne (sem.2)
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Metodyka edukacji wczesnoszkolnej - zajęcia praktyczne (sem.2) |
---|---|
Kod modułu: | PPW_EDWCZ_PRAKT 1 |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności szkół podstawowych. Student obserwuje oraz prowadzi pod nadzorem nauczyciela zajęcia wychowawczo – dydaktyczne. Realizacja zajęć praktycznych prowadzi do nabycia przez studentów założonych kompetencji do wykonywania zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. |
Wymagania wstępne: | Student zapoznał się z regulaminem praktyk pedagogicznych, zna zasady gromadzenia dokumentacji (albo protokołowania) oraz warunki zaliczenia praktyki. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą zasad funkcjonowania placówki szkolnej. [PPW_EDWCZ_PRAKT_1] |
K_W05 [3/5] |
Posiada podstawową wiedzę o celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu szkoły podstawowej. [PPW_EDWCZ_PRAKT_2] |
K_W05 [3/5] |
Ma wiedzę o metodyce i formach pracy z uczniem w młodszym wieku szkolnym. [PPW_EDWCZ_PRAKT_3] |
K_W10 [3/5] |
Posiada elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach szkolnych. [PPW_EDWCZ_PRAKT_4] |
K_W09 [5/5] |
Potrafi ocenić przydatność metod i form pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. [PPW_EDWCZ_PRAKT_5] |
K_U04 [4/5] |
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania wychowawczo – dydaktyczne realizowane w szkole podstawowej w klasach I-III. [PPW_EDWCZ_PRAKT_6] |
K_U02 [5/5] |
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej szkoły podstawowej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu. [PPW_EDWCZ_PRAKT_N1] |
K_W10 [3/5] |
Posiada wiedzę na temat podmiotów działalności pedagogicznej (uczniów w młodszym wieku szkolnym, rodziców i nauczycieli) oraz partnerów szkolnej edukacji (np. instruktorów harcerskich), a także specyfiki funkcjonowania uczniów w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych. [PPW_EDWCZ_PRAKT_N2] |
K_W02 [3/5] |
Posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań - norm, procedur i dobrych praktyk w placówkach szkolnych. [PPW_EDWCZ_PRAKT_N3] |
K_W10 [3/5] |
Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej. [PPW_EDWCZ_PRAKT_N4] |
K_U04 [5/5] |
Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą. [PPW_EDWCZ_PRAKT_N5] |
K_U08 [4/5] |
Potrafi pracować z uczniami w młodszym wieku szkolnym, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do ich potrzeb i możliwości (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. [PPW_EDWCZ_PRAKT_N6] |
K_U02 [4/5] |
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. [PPW_EDWCZ_PRAKT_N7] |
K_K04 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Raport z praktyk [PPW_EDWCZ_PRAKT_w_1] | W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka środowiska edukacyjnego, w którym praktykę odbywał student, a także opis celów, podstaw prawnych oraz organizacyjnych szkoły podstawowej. W raporcie student opisuje także metody i formy pracy nauczyciela, jakie zaobserwował w placówce będącej miejscem praktyki. Student odnotowuje ponadto istnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie wdrażają szkoły podstawowe. |
PPW_EDWCZ_PRAKT_1 |
Analiza dokumentacji [PPW_EDWCZ_PRAKT_w_2] | Student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji ilustrującej funkcjonowanie placówek szkolnych (np. plany pracy, arkusze obserwacji ucznia, scenariusze zajęć itd.) Student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod, form i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w klasach I-III. Student potwierdza własne zaangażowanie w projektowanie i wykonanie działań pedagogicznych w szkole podstawowej, przedstawiając stosowną dokumentację (np. scenariusze zajęć, arkusze obserwacji ucznia, itd.). |
PPW_EDWCZ_PRAKT_5 |
Rejestr frekwencji [PPW_EDWCZ_PRAKT_w_3] | Student potwierdza wysoką frekwencją w zajęciach praktycznych, własnym zaangażowaniem w zaplanowane do realizacji działania, potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. |
PPW_EDWCZ_PRAKT_6 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
laboratorium [PPW_EDWCZ_PRAKT_fns_] | Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do aktywnego uczestniczenia w obserwacjach, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym. |
15 | Przygotowanie raportu z praktyk oraz stosownej dokumentacji |
15 |
Raport z praktyk [PPW_EDWCZ_PRAKT_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |