Metodyka edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach I-III
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Metodyka edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach I-III |
---|---|
Kod modułu: | PPW_MET_EDPLAST 2 |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2021/2022 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł metodyka edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach I-III obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu edukacji plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem przygotowanie studentów do działalności artystycznej i pedagogicznej poprzez: dostarczenie wiedzy i kształtowanie umiejętności z zakresu edukacji artystycznej pozwalające na prawidłową interpretację merytoryczną podstawowych haseł programu wychowania przedszkolnego i nauczania zintegrowanego realizowanego w klasach I-III w zakresie edukacji plastycznej (opanowanie dydaktycznych i psychologicznych podstaw systemu pracy nauczyciela z uczniami w zakresie edukacji artystycznej oraz nabycie umiejętności planowania, organizacji i wykorzystania warunków pracy przez nauczyciela-wychowawcę).
Efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia. |
Wymagania wstępne: | Podstawowe umiejętności plastyczne i elementarna wiedza z zakresu sztuk plastycznych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę z zakresu dydaktycznych podstaw systemu pracy nauczyciela z uczniami w młodszym wieku szkolnym i dziećmi w wieku przedszkolnym w zakresie edukacji plastycznej. [PPW_MET_EDPLAST_1] |
K_W16 [4/5] |
Posiada umiejętność wykorzystywania ogólnych wiadomości z zakresu kształcenia i wychowania przez plastykę do interpretacji merytorycznej podstawowych haseł programu wychowania przedszkolnego i nauczania zintegrowanego realizowanego w klasach I-III. [PPW_MET_EDPLAST_2] |
K_U01 [4/5] |
Potrafi planować i organizować sytuacje dydaktyczno-wychowawcze w zakresie edukacji plastycznej na poziomie wychowania przedszkolnego i kształcenia zintegrowanego realizowanego w klasach I-III; projektować i wdraża działania animacyjne służące aktywnemu i twórczemu uczestnictwu w życiu kulturalnym. [PPW_MET_EDPLAST_3] |
K_U02 [4/5] |
Utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych. [PPW_MET_EDPLAST_4] |
K_K01 [4/5] |
Posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań − norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w procesie edukacji plastycznej w przedszkolu i klasach I-III. [PPW_MET_EDPLAST_N1] |
K_W10 [4/5] |
Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki kształcenia plastycznego w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych na poszczególnych etapach edukacyjnych. [PPW_MET_EDPLAST_N2] |
K_U02 [4/5] |
Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych w zakresie edukacji plastycznej. [PPW_MET_EDPLAST_N3] |
K_U04 [4/5] |
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne. [PPW_MET_EDPLAST_N4] |
K_K01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Projekt indywidualny [PPW_MET_EDPLAST_w_2] | Przygotowanie indywidualnych projektów w postaci scenariuszy zajęć plastycznych realizowanych na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego i wychowania przedszkolnego |
PPW_MET_EDPLAST_1 |
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_MET_EDPLAST_w _3] | Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji plastycznej na poziomie kształcenia wczesnoszkolnego i wychowania przedszkolnego |
PPW_MET_EDPLAST_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_MET_EDPLAST_fns1] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
10 | Student tworzy warsztat pracy nauczyciela- wychowawcy w postaci analizowanych w grupie protokołów projektów scenariuszy zajęć. |
50 |
Projekt indywidualny [PPW_MET_EDPLAST_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |