Podstawy systemowe kształcenia językowego dziecka
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Podstawy systemowe kształcenia językowego dziecka |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PSKSZTJĘZ |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł ten obejmuje treści dotyczące wiedzy i umiejętności niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu kształcenia językowego dziecka. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy z zakresu gramatyki opisowej języka polskiego, który pozwala na samodzielne przygotowanie się do pracy nauczyciela przedszkola i klas I-III w zakresie językowych treści kształcenia, umożliwiające nauczanie podstaw języka polskiego. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą systemu języka polskiego (fonetyka, fleksja, składnia, słowotwórstwo, frazeologia). [PPW_ PSKSZTJĘZ _1] |
K_W18 [5/5] |
Student potrafi w sposób poprawny wypowiadać się i pisać , korzystając z literatury specjalistycznej. [PPW_ PSKSZTJĘZ _2] |
K_U15 [5/5] |
Student potrafi dokonać obserwacji procesów językowych i interpretować je na płaszczyźnie pedagogicznej. [PPW_ PSKSZTJĘZ_3] |
K_U01 [5/5] |
Student ma podatkową wiedzę z zakresu języka polskiego i potrafi ją wykorzystać do omawiania rozmaitych zagadnień teoretycznych. [PPW_ PSKSZTJĘZ_4] |
K_U15 [5/5] |
Student posiada wiedzę z zakresu gramatyki i ortografii języka polskiego. [PPW_ PSKSZTJĘZ _N1] |
K_W17 [5/5] |
Student potrafi odpowiednio dobrać materiały dydaktyczne i wykorzystać je w procesie edukacji językowej. [PPW_ PSKSZTJĘZ _N2] |
K_U15 [5/5] |
Student zdaje sobie sprawę z poziomu własnej wiedzy i umiejętności z zakresu zagadnień edukacji językowej. [PPW_ PSKSZTJĘZ _N3] |
K_K05 [5/5] |
Student ma odpowiednie kompetencje, by ocenić dobór środków dydaktycznych z zakresu edukacji językowej dziecka. [PPW_ PSKSZTJĘZ _N4] |
K_U04 [5/5] |
Student posiada wiedzę i zdolności językowe potrzebne do tego, by realizować zadania dydaktyczne i wychowawcze szkoły. [PPW_ PSKSZTJĘZ _N5] |
K_U10 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium [PPW_ PSKSZTJĘZ_w_1] | Kolokwium obejmuje zagadnienia realizowane podczas wykładów i ćwiczeń. |
PPW_ PSKSZTJĘZ _1 |
Prace projektowe (praktyczno – metodyczne [PPW_ PSKSZTJĘZ _w_2] | Przygotowanie w formie pisemnej autorskiego pomysłu na wykorzystanie wiedzy z zakresu ćwiczeń w praktyce dydaktycznej. |
PPW_ PSKSZTJĘZ_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_ PSKSZTJĘZ_fns_1] | metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | zapoznanie z literaturą obowiązkową i uzupełniają; przygotowanie do kolokwium |
35 |
Kolokwium [PPW_ PSKSZTJĘZ_w_1] |
ćwiczenia [PPW_ PSKSZTJĘZ_fns_2] | dyskusja, metoda zajęć praktycznych |
10 | Przygotowanie się do zajęć poprzez systematyczne przyswajanie partii materiału (sprawdzanego na zajęciach) |
35 |
Prace projektowe (praktyczno – metodyczne [PPW_ PSKSZTJĘZ _w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |