Pedagogika rodziny
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Pedagogika rodziny |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PED_RODZ |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione przez pracę własną studenta. Treści dydaktyczne realizowane w module mogą się przyczynić do pogłębienia i usystematyzowania wieloaspektowej wiedzy o współczesnej rodzinie, jako środowisku życia człowieka, w aspekcie dokonujących się przemian społeczno-kulturowych. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student interpretuje, analizuje, wnioskuje na podstawie analiz teoretycznych i sondaży opinii publicznej o zmianach w funkcjonowaniu współczesnej rodziny oraz o pojawieniu się alternatywnych form życia małżeńsko-rodzinnego; odróżnia myślenie o współczesnej rodzinie w kategoriach powinności (jaka rodzina powinna być) od socjologicznego opisu jaka jest (jakie są jej różne formy). [PPW_PED_RODZ _1] |
K_U01 [4/5] |
Dokonując obserwacji funkcjonowania wybranych instytucji wspierających rodzinę potrafi omówić ich specyficzne zadania pedagogiczne, a także ich wzajemne powiązania, dopełnienia funkcjonalne. [PPW_PED_RODZ _2] |
K_U01 [1/5] |
Student posługuje się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, np. metodą sytuacyjną, metodą przypadków (wariant gry dydaktycznej) potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów rodzinnych, prognozować przebieg ich rozwiązania oraz przewidywać skutki planowanych działań. [PPW_PED_RODZ _3] |
K_U01 [3/5] |
Student posiada wiedzę na temat głównych środowisk wychowania i ich znaczenia dla rozwoju i funkcjonowania jednostki. [PPW_PED_RODZ_N1] |
K_W05 [3/5] |
Posiada wiedzę na temat podmiotów działalności pedagogicznej i partnerów szkolnej edukacji dziecka. [PPW_PED_RODZ_N2] |
K_W06 [3/5] |
Potrafi pracować w zespole, posiada umiejętności współpracy z innymi. [PPW_PED_RODZ_N3] |
K_U03 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test pisemny [PPW_PED_RODZ _w_1] | Oceniana będzie znajomość podstaw wiedzy dotyczącej pedagogiki rodziny, jako dyscypliny naukowej oraz jej kluczowych pojęć. Uzupełniający element będą stanowiły treści przemian zachodzących we współczesnych rodzinach i ich wpływu na proces wychowania. |
PPW_PED_RODZ _1 |
Praca pisemna - projekt [PPW_PED_RODZ _w_2] | Projekt przedstawiający wybrane Zagrożenie współczesnego świata i jego wpływ na wychowanie w rodzinie, składający się z 4 części:
I - teoretyczna, obejmująca wyjaśnienie podstawowych terminów wybranego przez studentów zagrożenia (np. problem ubóstwa, rozwodu, migracji zarobkowej, bezrobocia, mediatyzacji itp.), wskazanie na przyczyny oraz konsekwencje dla realizowanego w rodzinie procesu wychowania;
II - mini scenariusz - propozycja 4-5 ćwiczeń/ zadań przeznaczonych dla młodzieży lub dorosłych pozwalających na zapoznanie odbiorców z wybranym Zagrożeniem współczesnego świata i jego wpływem na wychowanie w rodzinie;
III- refleksja pedagogiczna; IV - bibliografia + aneks. |
PPW_PED_RODZ _2 |
Wypowiedź ustna [PPW_PED_RODZ_w_3] | Oceniana będzie częstotliwość wypowiadania się, wkładu pracy w różnych aktywnościach na zajęciach oraz jakość wniesionej wiedzy. |
PPW_PED_RODZ _3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_PED_RODZ_fns_1] | Metoda podająca z uwzględnieniem prezentacji multimedialnych. |
10 | Student przygotowuje się do testu pisemnego. |
20 |
Test pisemny [PPW_PED_RODZ _w_1] |
ćwiczenia [PPW_PED_RODZ_fns_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy. |
10 | Student przygotowuje projekt oraz przygotowuje się do dyskusji. |
20 |
Praca pisemna - projekt [PPW_PED_RODZ _w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |