Rytmika i taniec
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Rytmika i taniec |
---|---|
Kod modułu: | PPW_RYT_TAN |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł kształcenia w zakresie rytmiki i tańca obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji tych zadań edukacji w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i uczniem w młodszym wieku szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i metodycznej, aby prowadzić skuteczną edukację w zakresie rytmiki i tańca. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów oraz śródrocznych praktyk specjalistycznych. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu zajęć umuzykalniających oraz podstawy edukacji muzycznej dziecka. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada podstawową wiedzę z zakresu rytmiki tańca w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i uczniem klas początkowych szkoły podstawowej. [PPW_RYT_TAN_1] |
K_W11 [3/5] |
Potrafi ocenić odpowiedniość i skuteczność metod, procedur i praktycznych rozwiązań do realizacji zadań w ramach rytmiki i tańca. [PPW_RYT_TAN_2] |
K_U04 [4/5] |
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania w zakresie rytmiki i tańca w przedszkolu i klasach początkowych [PPW_RYT_TAN_3] |
K_K01 [3/5] |
Posiada podstawową wiedzę merytoryczną z zakresu techniki ruchu, muzyki tanecznej, kroków, figur i rysunku tanecznego, kostiumu, dekoracji, tworzenia akompaniamentu itp. niezbędnych do wprowadzania tych zagadnień w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. [PPW_RYT_TAN_N1] |
K_W10 [3/5] |
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności zawodowe związane z przygotowaniem metodycznym, korzystając z zasobów wiedzy z innych źródeł nauki oraz nowoczesnych technologii. [PPW_RYT_TAN_N2] |
K_U05 [4/5] |
Potrafi trafnie dobrać i wykorzystać muzykę, materiały i środki dydaktyczne w celu projektowania i realizowania działań metodycznych w zakresie rytmiki i tańca w pracy z dzieckiem. [PPW_RYT_TAN_N3] |
K_U03 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_ RYT_TAN_w_1] | Metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu rytmiki i tańca z uwzględnieniem pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i uczniem w młodszym wieku szkolnym. |
PPW_RYT_TAN_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_ RYT_TAN_fns_1] | Metoda realizacji zadań wytwórczych, metoda projektów |
20 | Przygotowanie projektu muzyczno-ruchowego kub tanecznego. |
40 |
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_ RYT_TAN_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |