Podstawy edukacji matematycznej w klasach początkowych
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Podstawy edukacji matematycznej w klasach początkowych |
---|---|
Kod modułu: | PPW_POD_EDMAT |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Moduł podstaw edukacji matematycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu edukacji matematycznej oraz stymulacji aktywności matematyczno - logicznej dziecka. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności z zakresu podstaw matematyki, które umożliwią skuteczną realizację edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy własnej studentów. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada elementarną wiedzę z zakresu podstaw edukacji matematycznej, w tym znajomość jej podstawowej terminologii, teorii i metodyki. [PPW_POD_EDMAT_1] |
K_W02 [5/5] |
Posiada elementarną wiedzę o wykonywaniu typowych zadań z zakresu podstaw matematyki. [PPW_POD_EDMAT_2] |
K_W02 [5/5] |
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności z zakresu podstaw matematyki, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT). [PPW_POD_EDMAT_3] |
K_U05 [4/5] |
Potrafi przekazać i uzasadnić własne pomysły, wątpliwości i sugestie wynikające z realizacji zadań z zakresu podstaw edukacji matematycznej. Potrafi wybierać i dostosowywać odpowiednie metody rozwiązywania zadań w zależności od typu zadań. [PPW_POD_EDMAT_4] |
K_U03 [5/5] |
Przygotowuje się do swojej pracy w sposób świadomy i odpowiedzialny. Planuje, projektuje i wykorzystuje działania z zakresu edukacji matematycznej. [PPW_POD_EDMAT_5] |
K_K07 [5/5] |
Posiada elementarną wiedzę o podstawach matematyki oraz znajomość elementarnych zasad logiki, podstaw klasycznego rachunku zdań, teorii mnogości, relacji i funkcji. [PPW_POD_EDMAT_N1] |
K_W02 [5/5] |
Potrafi samodzielnie uczyć się i doskonalić własny warsztat pedagogiczny z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów. [PPW_POD_EDMAT_N2] |
K_U05 [4/5] |
Ma świadomość poziomu własnej wiedzy i umiejętności z zakresu podstaw edukacji matematycznej. [PPW_POD_EDMAT_N3] |
K_K07 [5/5] |
Przygotowuje się do swojej pracy oraz projektuje i wykonuje działania pedagogiczne w sposób odpowiedzialny. [PPW_POD_EDMAT_N4] |
K_K07 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium [PPW_POD_EDMAT _w_1] | Sprawdzenie wiedzy ujętej w problematyce wykładów i ćwiczeń. |
PPW_POD_EDMAT_1 |
Praca pisemna, dyskusja [PPW_POD_EDMAT_w _2] | Prace pisemne studentów dotyczące poszczególnych zagadnień realizowanych w ramach ćwiczeń. |
PPW_POD_EDMAT_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_POD_EDMAT_ fns_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
45 |
Kolokwium [PPW_POD_EDMAT _w_1] |
ćwiczenia [PPW_POD_EDMAT_fns _2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych. |
20 | Aktywne uczestnictwo w zajęciach, udział w dyskusji, opracowanie wybranych zagadnień, zapoznanie się z literaturą przedmiotu. |
45 |
Praca pisemna, dyskusja [PPW_POD_EDMAT_w _2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |