Podstawy edukacji matematycznej w klasach początkowych Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: Podstawy edukacji matematycznej w klasach początkowych
Kod modułu: PPW_POD_EDMAT
Kod programu: W3-NMPP19.2019
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moduł podstaw edukacji matematycznej obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu edukacji matematycznej oraz stymulacji aktywności matematyczno - logicznej dziecka. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i umiejętności z zakresu podstaw matematyki, które umożliwią skuteczną realizację edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów i ćwiczeń, z wykorzystaniem pracy własnej studentów.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada elementarną wiedzę z zakresu podstaw edukacji matematycznej, w tym znajomość jej podstawowej terminologii, teorii i metodyki. [PPW_POD_EDMAT_1]
K_W02 [5/5] K_W10 [5/5]
Posiada elementarną wiedzę o wykonywaniu typowych zadań z zakresu podstaw matematyki. [PPW_POD_EDMAT_2]
K_W02 [5/5]
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności z zakresu podstaw matematyki, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii (ICT). [PPW_POD_EDMAT_3]
K_U05 [4/5]
Potrafi przekazać i uzasadnić własne pomysły, wątpliwości i sugestie wynikające z realizacji zadań z zakresu podstaw edukacji matematycznej. Potrafi wybierać i dostosowywać odpowiednie metody rozwiązywania zadań w zależności od typu zadań. [PPW_POD_EDMAT_4]
K_U03 [5/5] K_U04 [5/5]
Przygotowuje się do swojej pracy w sposób świadomy i odpowiedzialny. Planuje, projektuje i wykorzystuje działania z zakresu edukacji matematycznej. [PPW_POD_EDMAT_5]
K_K07 [5/5] K_K08 [5/5]
Posiada elementarną wiedzę o podstawach matematyki oraz znajomość elementarnych zasad logiki, podstaw klasycznego rachunku zdań, teorii mnogości, relacji i funkcji. [PPW_POD_EDMAT_N1]
K_W02 [5/5]
Potrafi samodzielnie uczyć się i doskonalić własny warsztat pedagogiczny z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów. [PPW_POD_EDMAT_N2]
K_U05 [4/5]
Ma świadomość poziomu własnej wiedzy i umiejętności z zakresu podstaw edukacji matematycznej. [PPW_POD_EDMAT_N3]
K_K07 [5/5] K_K08 [5/5]
Przygotowuje się do swojej pracy oraz projektuje i wykonuje działania pedagogiczne w sposób odpowiedzialny. [PPW_POD_EDMAT_N4]
K_K07 [5/5] K_K08 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [PPW_POD_EDMAT _w_1]
Sprawdzenie wiedzy ujętej w problematyce wykładów i ćwiczeń.
PPW_POD_EDMAT_1 PPW_POD_EDMAT_2 PPW_POD_EDMAT_3 PPW_POD_EDMAT_N1 PPW_POD_EDMAT_N2 PPW_POD_EDMAT_N3 PPW_POD_EDMAT_N4
Praca pisemna, dyskusja [PPW_POD_EDMAT_w _2]
Prace pisemne studentów dotyczące poszczególnych zagadnień realizowanych w ramach ćwiczeń.
PPW_POD_EDMAT_4 PPW_POD_EDMAT_5 PPW_POD_EDMAT_N3 PPW_POD_EDMAT_N4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_POD_EDMAT_ fns_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
10
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
45 Kolokwium [PPW_POD_EDMAT _w_1]
ćwiczenia [PPW_POD_EDMAT_fns _2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych.
20
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, udział w dyskusji, opracowanie wybranych zagadnień, zapoznanie się z literaturą przedmiotu.
45 Praca pisemna, dyskusja [PPW_POD_EDMAT_w _2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)