Praca z dzieckiem zdolnym
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Praca z dzieckiem zdolnym |
---|---|
Kod modułu: | PPW_ZDOL |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł praca z dzieckiem zdolnym obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z dzieckiem zdolnym w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej z zakresu zdolności, aby prowadzić skuteczną edukację twórczą. Student posiada wiedzę na temat zdolności i potrafi profesjonalnie projektować i zrealizować proces dydaktyczny, w toku którego rozwijana jest twórcza osobowość dziecka.
Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów oraz praktyk. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz innych subdyscyplin pedagogicznych; wiedza ogólna |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna terminologię używaną w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych, obejmującą terminologię, teorię i metodykę zdolności [PPW_ZDOL _1] |
K_W02 [2/5] |
zna najważniejsze tradycyjne i współczesne nurty i systemy pedagogiczne, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania, tradycje kształcenia zdolności [PPW_ZDOL _2] |
K_W01 [2/5] |
ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej, w rozwoju zdolności [PPW_ZDOL _3] |
K_W10 [2/5] |
potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej [PPW_ZDOL _4] |
K_U02 [2/5] |
potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi, zawodowymi, moralnymi [PPW_ZDOL _5] |
K_U06 [2/5] |
potrafi dokonać analizy i oceny wytworów kulturowych oraz wykorzystywać indywidualne umiejętności twórcze do projektowania i realizacji działań w różnych środowiskach społecznych [PPW_ZDOL _6] |
K_K07 [2/5] |
ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej [PPW_ZDOL _7] |
K_K01 [2/5] |
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [PPW_ZDOL _8] |
K_K08 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczne [PPW_ZDOL _w_1] | Sprawdzenie wiedzy ujętej w problematyce ćwiczeń |
PPW_ZDOL _1 |
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_ZDOL _w_2] | Metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu zdolności dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym |
PPW_ZDOL _3 |
Praca pisemna, dyskusja [PPW_ZDOL_w _3] | Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w dydaktyce zdolności |
PPW_ZDOL _5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW__ZDOL _fns_1] | Metoda rozmowy, poglądowa, poszukująca; Metody waloryzacyjne, poszukujące, działania praktycznego |
10 | Studia nad literaturą z zakresu rozwoju zdolności; Przygotowanie materiałów i organizacja procesu twórczego |
50 |
Prace praktyczne [PPW_ZDOL _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |