Moduł do wyboru: Innowacje w pracy nauczyciela
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Moduł do wyboru: Innowacje w pracy nauczyciela |
---|---|
Kod modułu: | PPW_INN |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.: Doświadczenia i eksperymenty we wprowadzaniu informacji o świecie przyrody- Program autorski.
W wyniku realizowanych zajęć student posiądzie pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie innowacyjnych metod i form pracy z dzieckiem. Student ma poznać wybrane innowacje pedagogiczne i sposób planowania, wdrażania i ewaluacji wybranego programu autorskiego w przedszkolu i szkole podstawowej w klasach I-III. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa, ogólna wiedza z zakresu psychologii rozwojowej dziecka w wieku przedszkolnym oraz innych subdyscyplin pedagogicznych; wiedza ogólna |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów [PPW_INN_1] |
K_W02 [4/5] |
ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych [PPW_ INN_2] |
K_W05 [4/5] |
potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu [PPW_ INN_3] |
K_U01 [4/5] |
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [PPW_ INN_4] |
K_K08 [4/5] |
posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji - celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych [PPW_ INN _N1] |
|
wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [PPW_ INN _N2] |
K_U04 [4/5] |
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z odpowiednimi etapami edukacyjnymi [PPW_ INN _N3] |
K_U01 [4/5] |
jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PPW_ INN _N4] |
K_K04 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie [PPW_INN_w_1] | Sprawdzenie wiedzy ujętej w problematyce ćwiczeń |
PPW_ INN_3 |
Prezentacja multimedialnego referatu [PPW_INN_w_2] | Przedstawienie referatu w postaci elektronicznej –związanego z treściami realizowanymi podczas ćwiczeń |
PPW_ INN_4 |
Kolokwium [PPW_INN_w_3] | Kolokwium obejmuje zagadnienia realizowane podczas ćwiczeń |
PPW_INN_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_INN _fns_1] | Metoda uczenia się we współpracy, Dyskusja, Metoda działań praktycznych, Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej oraz felietonu filmowego |
10 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do pracy zaliczeniowej - opracowania multimedialnego referatu |
80 |
Zaliczenie [PPW_INN_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |