Metodyka kształcenia zintegrowanego
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Metodyka kształcenia zintegrowanego |
---|---|
Kod modułu: | PPW_MET_KSZTZINT |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł metodyka kształcenia zintegrowanego obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu kształcenia zintegrowanego. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej (z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, środowiskowo-społecznej, muzycznej, plastycznej, technicznej, informatycznej, kultury fizycznej i bezpieczeństwa) oraz metodycznej, aby prowadzić skuteczną edukację na poziomie klas I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej studentów oraz praktyk specjalistycznych. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących. [PPW_MET_KSZTZINT_1] |
K_W04 [4/5] |
Student ma wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej w kontekście zintegrowanego kształcenia. [PPW_MET_KSZTZINT_2] |
K_W03 [4/5] |
Student ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej w kontekście zintegrowanego kształcenia. [PPW_MET_KSZTZINT_3] |
K_W10 [4/5] |
Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań. [PPW_MET_KSZTZINT_4] |
K_U01 [3/5] |
Student potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych; z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin, doświadczeń wynikających z działalności o charakterze społeczno-kulturalnym lub amatorskiej twórczości. [PPW_MET_KSZTZINT_5] |
K_U15 [3/5] |
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. [PPW_MET_KSZTZINT_6] |
K_U08 [4/5] |
Student posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących metod kształcenia zintegrowanego oraz różnorodnych uwarunkowań procesów nabywania i doskonalenia kompetencji ucznia klas początkowych. [PPW_MET_KSZTZINT_N1] |
K_W02 [5/5] |
Student posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań - norm, procedur i dobrych praktyk w kształceniu zintegrowanym. [PPW_MET_KSZTZINT_N2] |
K_W10 [5/5] |
Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu psychologii nauczania-uczenia się oraz dydaktyki i metodyki kształcenia zintegrowanego w celu diagnozowania, analizowania i projektowania działań praktycznych w pracy z uczniami klas I-III. [PPW_MET_KSZTZINT_N3] |
K_U01 [5/5] |
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności zawodowe związane z przygotowaniem metodycznym, korzystając z zasobów wiedzy z innych źródeł nauki i nowoczesnych technologii. [PPW_MET_KSZTZINT_N4] |
K_U04 [4/5] |
Student potrafi ocenić przydatność metod, środków dydaktycznych i założeń organizacyjnych do realizacji zadań dydaktycznych z zakresu kształcenia zintegrowanego. [PPW_MET_KSZTZINT_N5] |
K_U03 [4/5] |
Student potrafi trafnie dobrać i wykorzystać materiały i środki dydaktyczne w celu projektowania i realizowania działań metodycznych w zakresie kształcenia zintegrowanego. [PPW_MET_KSZTZINT_N6] |
K_U02 [5/5] |
Student potrafi analizować własne działania metodyczne z zakresu edukacji zintegrowanej i wdrażać działania innowacyjne. [PPW_MET_KSZTZINT_N7] |
K_U03 [5/5] |
Student ma świadomość poziomu własnej wiedzy i umiejętności z zakresu kształcenia zintegrowanego i potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego. [PPW_MET_KSZTZINT_N8] |
K_K07 [4/5] |
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze). [PPW_MET_KSZTZINT_N9] |
K_K08 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium [PPW_MET_KSZTZINT_w_1] | Sprawdzenie wiedzy metodycznej ujętej w problematyce wykładów i ćwiczeń |
PPW_MET_KSZTZINT_1 |
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_MET_KSZTZINT_w_2] | Przygotowanie scenariuszy zajęć zintegrowanych, opracowanie pisemne wybranych zagadnień z zakresu kształcenia zintegrowanego |
PPW_MET_KSZTZINT_4 |
Dyskusja [PPW_MET_KSZTZINT_w_3] | Ocena wybranych projektów edukacyjnych przygotowanych przez studentów, udział w dyskusji na temat prezentowanych w grupie rozwiązań metodycznych |
PPW_MET_KSZTZINT_5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_MET_KSZTZIN_fns1] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
20 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej |
20 |
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_MET_KSZTZINT_w_2] |
wykład [PPW_MET_KSZTZIN_fns2] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą |
10 |
Kolokwium [PPW_MET_KSZTZINT_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |