Moduł do wyboru: Rozwijanie kompetencji wychowawczych Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: Moduł do wyboru: Rozwijanie kompetencji wychowawczych
Kod modułu: PPW_RKW
Kod programu: W3-NMPP19.2019
Semestr: semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł Rozwijanie kompetencji wychowawczych ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.: Kompetencje współczesnego nauczyciela, Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń. Moduł Trening kompetencji wychowawczych jest jednym z zamykających cykl kształcenia i przygotowywania do pracy zawodowej przyszłych nauczycieli. Celem zajęć jest weryfikacja znajomości przez studentów wiedzy teoretycznej poznanej w trakcie studiów i umiejętne jej zastosowanie w wybranych sytuacjach wychowawczych.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu pedagogiki ogólnej, teorii wychowania, psychologii społecznej i rozwojowej oraz innych subdyscyplin pedagogicznych, a także z zakresu przedmiotów diagnostyczno-terapeutycznych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów. [PPW_RKW _1]
K_W01 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących [PPW_RKW _2]
K_W04 [5/5]
potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań. [PPW_RKW _3]
K_U01 [5/5] K_U02 [5/5]
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej w zróżnicowanych środowiskach społecznych. [PPW_RKW _4]
K_U04 [4/5]
potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi, zawodowymi, moralnymi [PPW_RKW _5]
K_U01 [5/5] K_U02 [5/5]
potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych [PPW_RKW _6]
K_U08 [5/5] K_U12 [5/5] K_U19 [5/5]
posiada wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego [PPW_RKW _N1]
K_W12 [5/5]
potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej [PPW_RKW _N2]
K_U04 [5/5] K_U05 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Projekt indywidualny [PPW_TKW __w_1]
Praktyczne rozwiązywanie wybranego problemu wychowawczego z rozpoznaniem swojej wiedzy, umiejętności i kompetencji.
PPW_RKW _2 PPW_RKW _4 PPW_RKW _5
Praca grupowa, dyskusja [PPW_TKW __w_2]
Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w pracy wychowawczej .
PPW_RKW _1 PPW_RKW _3 PPW_RKW _6 PPW_RKW _N1
Prezentacja [PPW_TKW __w_3]
Przygotowanie i przedstawienie krótkiej prezentacji związanej z projektem indywidualnym.
PPW_RKW _N2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_TKW __fns_1]
Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy (problemowa, giełda pomysłów; Metody waloryzacyjne (impresyjne i ekspresyjne); Metody oparte na słowie i obserwacji
20
Opracowanie sposobu postępowania wybranych problemów wychowawczych z rozpoznaniem swojej wiedzy, umiejętności i kompetencji; Zapoznanie się z literaturą przedmiotową i materiałami zalecanymi jako podstawa pracy własnej studenta w związku z działaniami podejmowanymi na ćwiczeniach; Przygotowanie prezentacji.
70 Projekt indywidualny [PPW_TKW __w_1] Praca grupowa, dyskusja [PPW_TKW __w_2] Prezentacja [PPW_TKW __w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)