Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego dzieci
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Psychologiczne i pedagogiczne podstawy nauczania języka obcego dzieci |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PP_NJOD |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Program kursu obejmuje wprowadzenie do podstawowych zagadnień teoretycznych z zakresu przyswajania języka pierwszego i drugiego oraz metodyki nauczania języków obcych. Studenci zaznajamiani są z podstawową terminologią oraz z obecnym stanem wiedzy z powyższych dziedzin, poznają również historię rozwoju tradycyjnych i niekonwencjonalnych metod nauczania języka obcego. W ramach kursu studenci poznają poszczególne elementy procesu dydaktycznego i uczą się jego planowania i wdrażania. Zapoznają się również z różnorodnymi rolami pełnionymi przez nauczyciela języka obcego oraz sposobami indywidualizacji procesu nauczania |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu teorii przyswajania języka pierwszego i języka drugiego, szczegółowej metodyki nauczania języków obcych oraz związków pomiędzy tymi dziedzinami wiedzy. [PPW_PP_NJOD_1] |
K_W02 [4/5] |
Student posiada wiedzę na temat rozwoju biologicznego , psychologicznego i społecznego ucznia, metodyki nauczania na określonym poziomie nauczania, struktury systemu edukacji i podmiotów działalności pedagogicznej (uczeń, rodzic, nauczyciel, pedagog). [PPW_PP_NJOD_2] |
K_W02 [4/5] |
Student potrafi zaplanować proces dydaktyczny pod względem doboru metody, technik i materiałów, jest dobrym organizatorem procesu dydaktycznego zdolnym do odgrywania różnorodnych ról, jest autonomiczny i innowacyjny. Student posiada umiejętności dotyczące obserwacji sytuacji pedagogicznych i stosowania wiedzy teoretycznej w konkretnych przypadkach. Potrafi ocenić wyniki swojej pracy, zdiagnozować potrzeby ucznia i indywidualizować podejście do nauczania. [PPW_PP_NJOD_3] |
K_U04 [3/5] |
Student potrafi ocenić swoją wiedzy i umiejętności, potrafi wytyczyć obszary wymagające doskonalenia, posiada umiejętności pozwalające mu na doskonalenie własnego warsztatu zawodowego i znajomości języka obcego, wykazuje się refleksyjnością, empatią i umiejętnościami komunikacji interpersonalnej, jest samodzielny w zdobywaniu wiedzy. [PPW_PP_NJOD_4] |
K_U06 [3/5] |
Student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, rozumie potrzebę aktualizacji swojej wiedzy i doskonalenia umiejętności w obliczu zmieniającego się stanu wiedzy na temat przyswajania i nauczania języków obcych. Jest gotowy do podejmowania wyzwań w swojej pracy zawodowej. [PPW_PP_NJOD_5] |
K_K01 [3/5] |
Student rozumie konieczność uwzględniania w swoim podejściu do nauczania indywidualnych cech i potrzeb uczniów, ma świadomość etycznego wymiaru nauczania, diagnozowania i oceniania uczniów. [PPW_PP_NJOD_6] |
K_K05 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca zaliczeniowa (ćwiczenia) [PPW_PP_NJOD _w_1] | Forma semestralnej pracy zaliczeniowej z ćwiczeń ustalana jest przez wykładowcę na początku semestru. Poprawne wykonanie pracy semestralnej wymaga wykazania się wiedzą i umiejętnościami rozwijanymi w trakcie kursu. |
PPW_PP_NJOD_1 |
Ocena pracy studenta na zajęciach (ćwiczenia) [PPW_PP_NJOD _w_2] | Ocena przygotowania do zajęć, wypowiedzi ustnych i aktywności na zajęciach. |
PPW_PP_NJOD_1 |
Sprawdzian wiedzy [PPW_PP_NJOD _w_3] | Sprawdzian wiedzy obejmuje weryfikację wiedzy na poziomie teoretycznym oraz umiejętności jej zastosowania do refleksji nad praktyką nauczania i uczenia się języka obcego i obejmuje treści prezentowane na wykładach oraz w obowiązkowej literaturze przedmiotu. |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_PP_NJOD _fns_1] | Wykład uczestniczący z zastosowaniem pomocy dydaktycznych oraz pomocy audiowizualnych. |
20 | Zapoznanie się z materiałami z wykładów oraz literaturą obowiązkową i uzupełniającą. Przygotowanie do egzaminu. |
10 | |
ćwiczenia [PPW_PP_NJOD _fns_2] | Praca z tekstem, ćwiczenia interaktywne, nauczanie zadaniowe, praca w parach i grupach, mikronauczanie |
20 | Przygotowanie do każdych ćwiczeń zgodnie z wytycznymi podanymi przez wykładowcę, opracowanie pracy zaliczeniowej. |
10 |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |