Blok fakultatywny I – Organizacja czasu wolnego (Leisure time organizing)
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Blok fakultatywny I – Organizacja czasu wolnego (Leisure time organizing) |
---|---|
Kod modułu: | PPW_FAC_ORCZAWOL |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2023/2024 |
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby potrafiącej skutecznie organizować czas wolny własny i swoich podopiecznych w kontekście potrzeb rozwojowych, kształtowania zainteresowań i zasobów lokalnych. Będą oparte o eksploracje w środowisku lokalnym. Zajęcia zakładają częściową pracę w terenie we współpracy z podmiotami kulturalno-edukacyjnymi. Zajęcia prowadzone będą w języku angielskim. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę o znaczeniu czasu wolnego dla rozwoju wszystkich uczestników procesu edukacji oraz samego siebie. [PPW_FAC_ORCZAWOL_1] |
K_W02 [3/5] |
Student ma wiedzę na temat sposobów i technik organizacji czasu wolnego w odniesieniu do struktur społecznych w środowisku lokalnym oraz instytucji życia społecznego, a także w odniesieniu do uczestników działalności edukacyjnej, opiekuńczej, wychowawczej, kulturalnej i pomocowej. [PPW_FAC_ORCZAWOL_2] |
K_W04 [3/5] |
Student posiada wiedzę w jaki sposób zaplanować swój czas wolny w kontekście projektowania ścieżki własnego rozwoju. [PPW_FAC_ORCZAWOL_3] |
K_W12 [2/5] |
Student wykazuje umiejętność animacji czasu wolnego własnego oraz uczestników procesów pedagogicznych oraz inspirować innych do rozwijania własnych zainteresowań, sposobów spędzania czasu wolnego oraz uczenia się przez całe życie z wykorzystaniem zasobów otoczenia lokalnego. [PPW_FAC_ORCZAWOL_4] |
K_U03 [5/5] |
Student jest aktywnym uczestnikiem życia społeczno-kulturalnego, ma świadomość wartości i poszanowania dziedzictwa naturalnego i kulturowego regionu, kraju lub świata oraz dostrzega jego ważność i aktualność dla budowania społeczeństwa obywatelskiego i organizacji własnego czasu wolnego. [PPW_FAC_ORCZAWOL_5] |
K_K04 [4/5] |
Student charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, postawą prospołeczną i odpowiedzialnością podczas eksploracji środowiska lokalnego w trakcie animacji czasu wolnego. [PPW_FAC_ORCZAWOL_6] |
K_K01 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-koncepcyjne wskazane w sylabusie [PPW_FAC_ORCZAWOL_w_1] | Opracowanie propozycji, sposobów i możliwości rozwijania własnych zainteresowań i animacji czasu wolnego oraz dzielenia się własnymi pasjami i zainteresowaniami w postaci pracy pisemnej, wytworu plastycznego lub filmowego przygotowanej indywidualnie lub zespołowo. |
PPW_FAC_ORCZAWOL_1 |
Udział w dyskusji [PPW_FAC_ORCZAWOL_w_2] | Aktywne uczestnictwo w zajęciach w fazie zarówno koncepcyjnej, jak i realizacyjnej oceniane na bieżąco w postaci adnotacji na liście zbiorczej |
PPW_FAC_ORCZAWOL_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_FAC_ORCZAWOL_fs1] | Metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych, dyskusja |
10 | Analiza materiałów źródłowych (np. ofert instytucji kultury itp.) oraz literatury przedmiotu; opracowanie propozycji działań zmierzających do wykorzystania współpracy ze środowiskiem lokalnym w celu rozwijania umiejętności organizacji czasu wolnego i własnych zainteresowań; ćwiczenia komunikacyjne w języku angielskim. |
80 |
Prace praktyczno-koncepcyjne wskazane w sylabusie [PPW_FAC_ORCZAWOL_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |