Plastyczne warsztaty twórcze Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: Plastyczne warsztaty twórcze
Kod modułu: PPW_PLAST
Kod programu: W3-NMPP19.2019
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem modułu jest przygotowanie studentów do działalności artystycznej i pedagogicznej poprzez dostarczenie wiedzy i kształtowanie umiejętności z zakresu sztuk plastycznych w tym umiejętności wykorzystywania typowych i nietypowych technik i przyborów plastycznych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma podstawową wiedzę na temat dziecięcej twórczości plastycznej oraz podstaw procesu kreacji plastycznej [PPW_PLAST _1]
K_W02 [3/5]
Student łączy wiedzę z praktyczną działalnością o charakterze artystycznym- posługuje się prostymi technikami plastycznymi, projektuje sytuacje dające możliwość przeżyć wewnętrznych, bezinteresownego działania, twórczej aktywności. [PPW_PLAST _2]
K_U01 [3/5]
Student dokonuje trafnego doboru metod , form pracy z dzieckiem w zakresie kształcenia plastycznego [PPW_PLAST _3]
K_U02 [3/5] K_U03 [3/5]
Student odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu działań pedagogicznych w zakresie edukacji plastycznej małego dziecka i wdrażaniu działań animacyjnych służących aktywnemu i twórczemu uczestnictwu w życiu kulturalnym [PPW_PLAST _4]
K_K07 [3/5]
Student posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących procesu kształcenia przez sztukę oraz różnorodnych uwarunkowań tego procesów [PPW_PLAST _N1]
K_W02 [3/5]
Student potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej [PPW_PLAST _N2]
K_U02 [3/5] K_U03 [3/5] K_U04 [3/5]
Student potrafi analizować własne działania plastyczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne [PPW_PLAST _N3]
K_U03 [3/5] K_U04 [3/5]
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze) [PPW_PLAST _N4]
K_K07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Portfolio [PPW_PLAST _w_1]
Prezentacja dokonań studenta – plik zawierający indywidualne projekty plastyczne oraz sprawozdania z zajęć warsztatowych
PPW_PLAST _2 PPW_PLAST _3 PPW_PLAST _N2 PPW_PLAST _N3 PPW_PLAST _N4
Praca pisemna [PPW_PLAST _w_2]
Opracowanie w formie pisemnej podanego przez prowadzącego zagadnienia z zakresu sztuk plastycznych oraz rozwoju twórczości plastycznej dzieci i młodzieży
PPW_PLAST _1 PPW_PLAST _4 PPW_PLAST _N1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_PLAST _fns_1]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych
20
Przygotowanie pracy zaliczeniowej w postaci portfolio i 2 prac pisemnych
70 Portfolio [PPW_PLAST _w_1] Praca pisemna [PPW_PLAST _w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)