Pedagogika specjalna Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: Pedagogika specjalna
Kod modułu: PPW_PED_SPEC
Kod programu: W3-NMPP19.2019
Semestr: semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. Treści kształcenia pozwalają na wprowadzenie studenta w podstawowe zadnienia pedagogiki specjalnej, ukazanie podstaw teoretycznych tej dyscypliny, kierunków i nurtów naukowych, przedstawienie wybranych problemów z zakresu pomocy osobom niepełnosprawnym. Wdrażają studenta do działalności w różnych środowiskach wychowawczych na rzecz osób wykluczonych, zagrożonych wykluczeniem /niepełnosprawnych/ oraz przygotowują do udzielania im fachowej pomocy pedagogicznej.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student podaje definicje podstawowych terminów dla pedagogiki specjalnej. [PPW_PED_SPEC_1]
K_W01 [4/5]
Student określa przedmiot i zakres pedagogiki specjalnej oraz wskazuje na jego relacje z innymi dyscyplinami naukowymi. [PPW_PED_SPEC_2]
K_W02 [4/5]
Student kompetentnie posługuje się wiedzą nt. różnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej. [PPW_PED_SPEC_3]
K_W13 [5/5]
Student prezentuje własne pomysły, wątpliwości i sugestie, argumentując je w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów w zakresie pedagogiki specjalnej i w odniesieniu do problematyki osób niepełnosprawnych. [PPW_PED_SPEC_4]
K_U04 [3/5]
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach organizacyjnych i instytucjach realizujących działania wychowawcze i opiekuńcze, w tym również na rzecz osób niepełnosprawnych; potrafi nawiązywać współpracę z osobami będącymi / niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. [PPW_PED_SPEC_5]
K_K08 [3/5]
Posiada wiedzę dotyczącą projektowania i prowadzenia działań edukacyjnych dotyczących uczniów z zaburzeniami rozwoju. [PPW_PED_SPEC_N1]
K_W03 [4/5] K_W06 [4/5] K_W08 [4/5]
Student posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania dzieci w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych. [PPW_PED_SPEC_N2]
K_W09 [4/5]
Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. [PPW_PED_SPEC_N3]
K_K01 [3/5] K_K07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium 1 [PPW_PED_SPEC_w_1]
Obejmuje teoretyczne podstawy pedagogiki specjalnej jako dyscypliny.
PPW_PED_SPEC_1 PPW_PED_SPEC_2 PPW_PED_SPEC_3 PPW_PED_SPEC_N2
Kolokwium 2 [PPW_PED_SPEC_w_2]
Pisemne kolokwium, dotyczącego etiologii zaburzeń rozwojowych, specyfiki psychospołecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych
PPW_PED_SPEC_4 PPW_PED_SPEC_N1 PPW_PED_SPEC_N2
Praca pisemna [PPW_PED_SPEC_w_3]
Projekt dotyczący pomocy osobom niepełnosprawnym, z uwzględnieniem współpracy z organizacjami i grupami realizującymi działania opiekuńcze i wychowawcze (praca w grupach).
PPW_PED_SPEC_5 PPW_PED_SPEC_N3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_PED_SPEC_fns_1]
Metoda podająca z uwzględnieniem prezentacji multimedialnych.
10
Przygotowanie się do kolokwium 1.
35 Kolokwium 1 [PPW_PED_SPEC_w_1]
ćwiczenia [PPW_PED_SPEC_fns_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy.
10
Przygotowanie się do kolokwium 2 i przygotowanie pracy zaliczeniowej.
35 Kolokwium 2 [PPW_PED_SPEC_w_2] Praca pisemna [PPW_PED_SPEC_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)