Pedagogika twórczości
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Pedagogika twórczości |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PED_TWÓR |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione oraz poprzez pracę własną studenta. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student przedstawia teoretyczne podstawy wychowania dla twórczości. [PPW_PED_TWÓR _1] |
K_W01 [3/5] |
Student planuje i projektuje innowacyjne działania twórcze; potrafi zrealizować lekcję z zakresu wychowania do twórczości, opracować program rozwijania zdolności kreacyjnych u dzieci; wykształcił umiejętność pracy i wspierania ucznia zdolnego. [PPW_PED_TWÓR _2] |
K_U03 [3/5] |
Ma potrzebę nieustannego rozwoju i doskonalenia warsztatu pracy, podejmuje inicjatywy twórcze lub współdziała przy tworzeniu oryginalnych projektów promujących twórczą aktywność w środowisku akademickim, lokalnym lub w szerszych kręgach. [PPW_PED_TWÓR _3] |
K_K04 [4/5] |
Student potrafi analizować własne działania pedagogiczne i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, potrafi wdrażać działania innowacyjne. [PPW_PED_TWÓR _N1] |
K_U03 [3/5] |
Potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy oraz inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie. [PPW_PED_TWÓR _N2] |
K_U02 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca pisemna [PPW_PED_TWÓR _w_1] | Kolokwium pisemne z zakresu psychodydaktyki i teoretycznych podstaw wychowania do twórczości. |
PPW_PED_TWÓR _1 |
Działalność praktyczna [PPW_PED_TWÓR _w_2] | Opracowanie pisemne i realizacja zabawy twórczej dla dzieci w wieku przedszkolnym lub młodszym wieku szkolnym (protokół hospitacji). |
PPW_PED_TWÓR _2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_PED_TWÓR_fns_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. |
10 | Student przygotowuje się do kolokwium z zakresu teoretycznych podstaw wychowania do twórczości. |
20 |
Praca pisemna [PPW_PED_TWÓR _w_1] |
ćwiczenia [PPW_PED_TWÓR_fns_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy. |
10 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej. |
20 |
Praca pisemna [PPW_PED_TWÓR _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |