Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PEPP |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł Podstawy edukacji przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji o środowisku, w środowisku i dla środowiska, jego znaczenia, elementów oraz sposobów wprowadzania tych informacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej (z geografii, biologii, fizyki, chemii, astronomii) i metodycznej, aby prowadzić skuteczną edukację w tym zakresie Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej studentów oraz wykorzystywane w trakcie śródrocznych praktyk specjalistycznych. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz innych subdyscyplin pedagogicznych; wiedza ogólna |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw i potrafi ją wykorzystać do opisu środowiska przyrodniczego człowieka. [PPW_PEPP_1] |
K_W01 [4/5] |
Student ma wiedzę o różnych rodzajach instytucji życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacji; zna możliwości ich wykorzystania we wprowadzaniu zagadnień edukacji przyrodniczej w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [PPW_PEPP_2] |
K_W05 [4/5] |
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z edukacją przyrodniczą dzieci młodszych. [PPW_PEPP_3] |
K_U04 [3/5] |
Student potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych, przygotowywanymi rozwiązaniami metodycznymi itp. [PPW_PEPP_4] |
K_U10 [5/5] |
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. [PPW_PEPP_5] |
K_K04 [4/5] |
Student posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym oraz wiedzę na temat biologicznego, geograficznego, fizycznego, chemicznego środowiska człowieka. [PPW_PEPP_N1] |
K_W02 [5/5] |
Student posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji - celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych i możliwości ich wykorzystania w procesie zapoznawania dzieci młodszych ze środowiskiem przyrodniczym. [PPW_PEPP_N2] |
K_W05 [4/5] |
Student wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów. [PPW_PEPP_N3] |
K_U05 [5/5] |
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, potrafi analizować własne działania pedagogiczne (dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze) i wskazywać obszary wymagające modyfikacji, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne. [PPW_PEPP_N4] |
K_U04 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne, projekty, dyskusja i ocena propozycji [PPW_PEPP_w_1] | Metodyczne ujęcie zagadnień merytorycznych z zakresu geografii, fizyki, biologii, chemii, ekologii itp. w sposób przystępny dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym na podane tematy. Sprawdzenie wiedzy metodycznej studentów podczas oceny przygotowanych projektów i rozwiązań metodycznych. |
PPW_PEPP_1 |
Praca pisemna [PPW_PEPP_w_2] | Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy zastosowanych w proponowanym temacie edukacji przyrodniczej. |
PPW_PEPP_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_PEPP_fns_1] | Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
10 | Zapoznanie z literaturą podstawową i uzupełniającą |
35 |
Praca pisemna [PPW_PEPP_w_2] |
ćwiczenia [PPW_PEPP_fns_2] | Omówienie projektów, propozycji i rozwiązań metodycznych dostępnych na rynku oraz przygotowanych przez studentów; Opracowanie przykładów rozwiązań metodycznych związanych z tematyką edukacji przyrodniczej. |
10 | Zapoznanie się z literaturą podstawową i uzupełniającą oraz publikacjami dla dzieci młodszych dotyczącymi tematyki edukacji społecznej; przygotowanie pracy pisemnej na wskazany temat; przygotowanie się do dyskusji. |
35 |
Prace praktyczno-metodyczne, projekty, dyskusja i ocena propozycji [PPW_PEPP_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |