Metodyka edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem. 4)
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-NMPP19.2019

Nazwa modułu: | Metodyka edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej (sem. 4) |
---|---|
Kod modułu: | PPW_MET_EDPOL1 |
Kod programu: | W3-NMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Moduł edukacji polonistycznej w edukacji wczesnoszkolnej 1 obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań edukacji polonistycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej (z zakresu kształcenia językowego i literackiego) i metodycznej, aby prowadzić skuteczną edukację polonistyczna na poziomie klas I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej studentów oraz śródrocznych praktyk specjalistycznych. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań edukacyjnych z zastosowaniem języka w sytuacjach edukacyjnych [PPW_MET_EDPOL1_1] |
K_W10 [4/5] |
Student ma elementarną wiedzę na temat sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach edukacyjnych [PPW_MET_EDPOL1_2] |
K_W17 [4/5] |
Student potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów dydaktycznych w aspekcie sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach edukacyjnych [PPW_MET_EDPOL1_3] |
K_U15 [4/5] |
Student ma świadomość swojego poziomu wiedzy polonistycznej i umiejętności metodycznych, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych w tym zakresie. [PPW_MET_EDPOL1_4] |
K_U02 [4/5] |
Student ma świadomość swojego poziomu wiedzy polonistycznej i umiejętności metodycznych, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych w tym zakresie. [PPW_MET_EDPOL1_5] |
K_K01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwium zaliczeniowe [PPW_MET_EDPOL1_w_1] | sprawdzenie wiedzy metodycznej |
PPW_MET_EDPOL1_1 |
prace praktyczno-metodyczne [PPW_MET_EDPOL1_w_2] | Przygotowanie scenariuszy zajęć edukacyjnych z zakresu edukacji polonistycznej, opracowanie pisemne wybranych zagadnień z zakresu kompetencji polonistycznych uczniów w wieku wczesnoszkolnym |
PPW_MET_EDPOL1_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_MET_EDPOL1_fns_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą |
30 | |
ćwiczenia [PPW_MET_EDPOL1_fns_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań |
20 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej |
60 |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |