Koncepcje filozofii i etyki
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Koncepcje filozofii i etyki |
---|---|
Kod modułu: | PPW_KFE |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia modułu kształcenia: Współczesne koncepcję filozofii i etyki planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia.
Moduł stanowi podstawę teoretyczną, wyposażającą studenta w umiejętność poszukiwania rozwiązań problemów etycznych w oparciu o konstruktywną argumentację filozoficzną, etyczną. Realizowane treści modułu pozwolą na nabycie przez studentów wrażliwości niezbędnej do dostrzegania i rozumnego rozstrzygania problemów moralnych pojawiających się we współczesnych kontekstach nauk humanistycznych, społecznych. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student wymienia i charakteryzuje najważniejsze współczesne koncepcje etyczne, ich założenia, metodologie, charakterystyczną terminologię, kluczowe problemy; prezentuje argumentacje formułowane na gruncie odmiennych stanowisk etycznych odnoszące się do najważniejszych problemów cywilizacyjnych i społecznych współczesnego świata. [PPW_KFE_1] |
K_W01 [2/5] |
Student poddaje krytycznej analizie społeczne zjawiska współczesnego świata, korzystając przy tym z pojęć i metod głównych nurtów współczesnej filozofii i etyki; ocenia analizowane zjawiska społeczne, stosując specjalistyczny aparat pojęciowo-metodologiczny, odnosząc w ten sposób badania teoretyczne do sfery praxis [PPW_KFE_2] |
K_U01 [1/5] |
Student potrafi w sposób krytyczny odnieść się do stawianych fundamentalnych tez, a także do poznanych koncepcji współczesnej filozofii i etyki , prezentować własne przemyślenia stosując poznane strategie argumentacyjne w praktyce. [PPW_KFE_3] |
K_U18 [3/5] |
Student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odnosi je do koncepcji etycznych i filozoficznych; odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych. [PPW_KFE_4] |
K_K01 [3/5] |
Student odnosi własne doświadczenia (życiowe i zawodowe) do szerokiego kontekstu problemów filozoficznych i etycznych; korzystając z wiedzy o sporach toczących się na gruncie współczesnej filozofii i etyki - analizuje i ocenia złożone zjawiska dzisiejszego świata życia człowieka. [PPW_KFE_5] |
K_K01 [1/5] |
Student zna klasyczne źródła współczesnej kultury i nauki; wskazuje na fundamentalne dla nich wartości i cele, odnosi je także do szerokiego kontekstu kulturowego; student używając specjalistycznej, filozoficznej terminologii, nazywa i wyjaśnia kluczowe symbole i sensy stanowiące istotne punkty odniesienia współczesnej antroposfery. [PPW_KFE_6] |
K_K07 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie z oceną [PPW_KFE_w_1] | Test wyboru. Student czyta zadane lektury |
PPW_KFE_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_KFE_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
30 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
30 |
Zaliczenie z oceną [PPW_KFE_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |