Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym |
---|---|
Kod modułu: | PPW_BIOM |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Efekty przedmiotu będą realizowane za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Przedstawia medyczne uwarunkowania rozwoju człowieka, procesu wychowania i kształcenia [PPW_BIOM_1] |
K_W01 [4/5] |
Wykorzystując podstawową wiedzę z zakresu biologii rozwoju człowieka oraz zaburzeń tego rozwoju analizuje i interpretuje wybrane sytuacje edukacyjne, wychowawczo-opiekuńcze. [PPW_BIOM_2] |
K_U01 [5/5] |
Jest przekonany o potrzebie uwzględniania aspektów zdrowia i rozwoju w wybranych środowiskach, wykazuje aktywność i gotowość podejmowania wyzwań zawodowych w tym zakresie. [PPW_BIOM_3] |
K_K05 [3/5] |
Posiada wiedzę na temat rozwoju biologicznego człowieka w cyklu życia i potrafi odnieść ją do działalności pedagogicznej [PPW_BIOM_4] |
K_W02 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PPW_BIOM_w_1] | TEST na temat rozwoju człowieka, zaburzeń tego rozwoju, roli nauczyciela w opiece nad uczniem z wybranym zaburzeniem rozwojowym, z zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami. |
PPW_BIOM_1 |
Prezentacja multimedialna [PPW_BIOM_w_2] | Prezentacja multimedialna z zakresu środowiskowych, biologicznych czynników warunkujących rozwój oraz zdrowotnych aspektów organizacji pracy szkoły. |
PPW_BIOM_2 |
Praca pisemna [PPW_BIOM_w _3] | Porównanie prawidłowego i zaburzonego rozwoju. |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_BIOM_fs_1] | Metoda podająca
z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
15 | Student przygotowuje się do napisania testu z zakresu rozwoju człowieka, zaburzeń tego rozwoju, roli nauczyciela w opiece nad uczniem z wybranym zaburzeniem rozwojowym, z zakresu |
30 |
Egzamin pisemny [PPW_BIOM_w_1] |
ćwiczenia [PPW_BIOM_fs_2] | Student przygotowuje się do napisania testu z zakresu rozwoju człowieka, zaburzeń tego rozwoju, roli nauczyciela w opiece nad uczniem z wybranym zaburzeniem rozwojowym, z zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami. |
30 | Student wykonuje pracę prezentującą środowiskowe, biologiczne czynniki warunkujące rozwój oraz zdrowotne aspekty organizacji pracy szkoły. |
45 |
Prezentacja multimedialna [PPW_BIOM_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |