Blok fakultatywny F – człowiek pozytywnie nastawiony do nowych doświadczeń i poszukujący nowych rozwiązań
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Blok fakultatywny F – człowiek pozytywnie nastawiony do nowych doświadczeń i poszukujący nowych rozwiązań |
---|---|
Kod modułu: | PPW_FAF_DOŚW |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2021/2022 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby pozytywnie nastawionej do nowych doświadczeń, poszukującej innowacyjnych rozwiązań pedagogicznych (wychowawczo-dydaktycznych), skutecznie adaptujący się do zmieniających się warunków, gotowy do inicjowania i wdrażania zmian. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat różnych subdyscyplin pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę i poszukuje nowych możliwości jej zastosowania [PPW_FAF_DOŚW _1] |
K_W02 [4/5] |
Student ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej i próbuje określać nowe możliwości jej zastosowania [PPW_FAF_DOŚW _2] |
K_W10 [5/5] |
Student ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji, celach, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych i sposobach ich wykorzystania we wspieraniu rozwoju dziecka. [PPW_FAF_DOŚW _3] |
K_W05 [5/5] |
Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań oraz dobierania odpowiednich strategii realizacji działań praktycznych. [PPW_FAF_DOŚW _4] |
K_U01 [5/5] |
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej w zróżnicowanych środowiskach społecznych, poszukuje innowacyjnych rozwiązań problemów. [PPW_FAF_DOŚW _5] |
K_U02 [4/5] |
Student potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu, potrafi eksperymentować i wdrażać działania innowacyjne. [PPW_FAF_DOŚW_6] |
K_U03 [5/5] |
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny własnych kompetencji i działań oraz doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia, rozwoju placówki, w której pracuje. [PPW_FAF_DOŚW_7] |
K_K01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [PPW_FAF_DOŚW_w_1] | Opracowanie propozycji innowacji pedagogicznej, programu autorskiego, projektu zajęć pozalekcyjnych, propozycji wsparcia rozwoju dziecka itp. |
PPW_FAF_DOŚW _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_FAF_DOŚW_fs_1] | Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów |
15 | Opracowanie propozycji innowacji pedagogicznej, programu autorskiego, projektu zajęć pozalekcyjnych, propozycji wsparcia rozwoju dziecka itp.
Udział w dyskusji, ocena przedstawionych projektów |
75 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [PPW_FAF_DOŚW_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |