Blok fakultatywny E – członek zespołu/zespołów Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: Blok fakultatywny E – członek zespołu/zespołów
Kod modułu: PPW_FAE_ZESP
Kod programu: W3-SMPP19.2019
Semestr: semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowanie osoby efektywnie współpracującej z innymi nauczycielami i pozostałymi podmiotami uczestniczącymi w procesie edukacji, kooperatywnie uczącej się od innych i nauczającej innych (umiejętność uczenia na podstawie doświadczenia innych, ale również dzielenia się własną wiedzą i negocjowania wspólnego rozumienia celów i zadań edukacyjnych), gotowej do podejmowania współpracy i współdziałania z różnymi uczestnikami procesów edukacji.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma pogłębioną wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach istotnych z punktu widzenia pracy wychowawcy. [PPW_FAE_ZESP_1]
K_W04 [4/5]
Student ma wiedzę na temat różnych rodzajów struktur społecznych, relacji zachodzących między nimi i swojego miejsca w nich oraz zadań wynikających z roli nauczyciela. [PPW_FAE_ZESP_2]
K_W04 [4/5]
Student wykazuje się wiedzą o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej , kulturalnej i pomocowej. [PPW_FAE_ZESP_3]
K_W06 [5/5] K_W13 [5/5] K_W14 [5/5]
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych, w tym własnym, oraz wspierać ich samodzielność, inspirować i motywować do uczenia się i rozwoju przez całe życie [PPW_FAE_ZESP_4]
K_U03 [5/5] K_U06 [5/5] K_U11 [5/5] K_U12 [5/5] K_U13 [5/5] K_U14 [5/5]
Student potrafi pracować w zespole, pełnić w nim różne funkcje, przyjmować i wyznaczać zadania [PPW_FAE_ZESP_5]
K_U03 [4/5] K_U04 [4/5] K_U19 [4/5]
Student ma przekonanie o potrzebie współpracy, sensie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym, jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i wykazuje aktywność w tym zakresie. [PPW_FAE_ZESP_6]
K_K06 [3/5]
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i do porozumiewania się z osobami w nich działającymi [PPW_FAE_ZESP_7]
K_K03 [5/5] K_K04 [5/5] K_K05 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [PPW_FAE_ZESP_w_1]
Opracowanie propozycji i sposobów możliwości współpracy w zespołach (np. radzie pedagogicznej, pracownikami instytucji kulturalno-oświatowych, poradni pedagogicznych itp.) oraz z uczestnikami procesu edukacji, wychowania, opieki i pomocowymi.
PPW_FAE_ZESP_1 PPW_FAE_ZESP_2 PPW_FAE_ZESP_3 PPW_FAE_ZESP_4 PPW_FAE_ZESP_6 PPW_FAE_ZESP_7
Dyskusja, ocena rozwiązań metodycznych i projektów [PPW_FAE_ZESP_w_2]
Zapoznanie się z rozmaitymi propozycjami współpracy i współdziałania w rzeczywistości edukacyjnej i wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej na rzecz uczniów
PPW_FAE_ZESP_1 PPW_FAE_ZESP_2 PPW_FAE_ZESP_3 PPW_FAE_ZESP_4 PPW_FAE_ZESP_5 PPW_FAE_ZESP_6 PPW_FAE_ZESP_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_FAE_ZESP_fs_1]
Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów
15
Opracowanie propozycji działań zmierzających do wykorzystania współpracy ze środowiskiem (instytucjami kulturalno-oświatowymi, wychowawczymi itp.), ocena propozycji rozwiązań
75 Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie [PPW_FAE_ZESP_w_1] Dyskusja, ocena rozwiązań metodycznych i projektów [PPW_FAE_ZESP_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)