Podstawy edukacji muzycznej dziecka
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Podstawy edukacji muzycznej dziecka |
---|---|
Kod modułu: | PPW_POD_EDMUZ |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł podstawy edukacji muzycznej dziecka obejmuje merytoryczną wiedzę i umiejętności przygotowujących nauczyciela do realizacji celów i treści tej edukacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i uczniami w młodszym wieku szkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej, aby student nabył podstawy umożliwiające mu dalszy rozwój w ramach metodyki edukacji muzycznej. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studenta. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza i umiejętności wyniesione z zajęć umuzykalniających. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada podstawową wiedzę z zakresu podstaw edukacji muzycznej dziecka, w tym zna terminologię związana z edukacją muzyczną dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz posiada wiedzę dotycząca zapisu podstawy programowej z tego zakresu. [PPW_POD_EDMUZ_1] |
K_W02 [5/5] |
Zna podstawowe teorie dotyczące wychowania muzycznego, uczenia się i nauczania muzyki w przedszkolu i klasach I-III. [PPW_POD_EDMUZ_2] |
K_W02 [4/5] |
Zna cele, metody i formy pośredniego i bezpośredniego poznawania muzyki i jej form aktywności przez dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów wczesnoszkolnych oraz stosowne media dydaktyczne. [PPW_POD_EDMUZ_3] |
K_W10 [5/5] |
Posiada podstawową wiedzę merytoryczną z zakresu muzyki i jej form aktywności tj.: śpiew, rytmiczna mowa, gra na instrumentach muzycznych, ruch z muzyką i taniec, słuchanie i tworzenie muzyki, niezbędnych do wprowadzania tych zagadnień w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [PPW_ POD_EDMUZ_N1] |
K_W02 [5/5] |
Posiada wiedzę o współczesnych teoriach z zakresu edukacji muzycznej dziecka oraz rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów. [PPW_ POD_EDMUZ_N2] |
K_W02 [4/5] |
Ma świadomość poziomu własnej wiedzy i umiejętności z zakresu podstaw edukacji muzycznej dziecka. [PPW_ POD_EDMUZ_N3] |
K_W12 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian pisemny [PPW_ POD_EDMUZ_w_1] | Sprawdzenie wiedzy merytorycznej z wybranego zakresu podstawy edukacji muzycznej dziecka. |
PPW_POD_EDMUZ_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_ POD_EDMUZ_fs_1] | Metoda podająca z użyciem prezentacji multimedialnej. |
15 | Studiowanie literatury przedmiotu. |
30 |
Sprawdzian pisemny [PPW_ POD_EDMUZ_w_1] |
ćwiczenia [PPW_ POD_EDMUZ_fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy. |
15 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej. |
30 |
Sprawdzian pisemny [PPW_ POD_EDMUZ_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |