Podstawy systemowe kształcenia językowego dziecka Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: Podstawy systemowe kształcenia językowego dziecka
Kod modułu: PPW_PSKSZTJĘZ
Kod programu: W3-SMPP19.2019
Semestr: semestr letni 2019/2020
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł ten obejmuje treści dotyczące wiedzy i umiejętności niezbędnych nauczycielowi do realizacji zadań z zakresu kształcenia językowego dziecka. Celem modułu jest uzyskanie takiego poziomu wiedzy z zakresu gramatyki opisowej języka polskiego, który pozwala na samodzielne przygotowanie się do pracy nauczyciela przedszkola i klas I-III w zakresie językowych treści kształcenia, umożliwiające nauczanie podstaw języka polskiego.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą systemu języka polskiego (fonetyka, fleksja, składnia, słowotwórstwo, frazeologia). [PPW_ PSKSZTJĘZ _1]
K_W18 [5/5]
Student potrafi w sposób poprawny wypowiadać się i pisać , korzystając z literatury specjalistycznej. [PPW_ PSKSZTJĘZ _2]
K_U15 [5/5]
Student potrafi dokonać obserwacji procesów językowych i interpretować je na płaszczyźnie pedagogicznej. [PPW_ PSKSZTJĘZ_3]
K_U01 [5/5]
Student ma podatkową wiedzę z zakresu języka polskiego i potrafi ją wykorzystać do omawiania rozmaitych zagadnień teoretycznych. [PPW_ PSKSZTJĘZ_4]
K_U15 [5/5] K_U16 [5/5]
Student posiada wiedzę z zakresu gramatyki i ortografii języka polskiego. [PPW_ PSKSZTJĘZ _N1]
K_W17 [5/5]
Student potrafi odpowiednio dobrać materiały dydaktyczne i wykorzystać je w procesie edukacji językowej. [PPW_ PSKSZTJĘZ _N2]
K_U15 [5/5]
Student zdaje sobie sprawę z poziomu własnej wiedzy i umiejętności z zakresu zagadnień edukacji językowej. [PPW_ PSKSZTJĘZ _N3]
K_U05 [5/5]
Student ma odpowiednie kompetencje, by ocenić dobór środków dydaktycznych z zakresu edukacji językowej dziecka. [PPW_ PSKSZTJĘZ _N4]
K_U05 [5/5]
Student posiada wiedzę i zdolności językowe potrzebne do tego, by realizować zadania dydaktyczne i wychowawcze szkoły. [PPW_ PSKSZTJĘZ _N5]
K_U10 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Kolokwium [PPW_ PSKSZTJĘZ_w_1]
Kolokwium obejmuje zagadnienia realizowane podczas wykładów i ćwiczeń.
PPW_ PSKSZTJĘZ _1 PPW_ PSKSZTJĘZ _2 PPW_ PSKSZTJĘZ_4 PPW_ PSKSZTJĘZ _N1 PPW_ PSKSZTJĘZ _N3
Prace projektowe (praktyczno – metodyczne [PPW_ PSKSZTJĘZ_w_2]
Przygotowanie w formie pisemnej autorskiego pomysłu na wykorzystanie wiedzy z zakresu ćwiczeń w praktyce dydaktycznej.
PPW_ PSKSZTJĘZ_3 PPW_ PSKSZTJĘZ _N2 PPW_ PSKSZTJĘZ _N4 PPW_ PSKSZTJĘZ _N5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PPW_ PSKSZTJĘZ _fs_1]
metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
15
zapoznanie z literaturą obowiązkową i uzupełniają; przygotowanie do kolokwium
30 Kolokwium [PPW_ PSKSZTJĘZ_w_1]
ćwiczenia [PPW_ PSKSZTJĘZ _fs_2]
dyskusja, metoda zajęć praktycznych
15
Przygotowanie się do zajęć poprzez systematyczne przyswajanie partii materiału (sprawdzanego na zajęciach)
30 Prace projektowe (praktyczno – metodyczne [PPW_ PSKSZTJĘZ_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)