Pedagogika specjalna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Pedagogika specjalna |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PED_SPEC |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2021/2022 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Przedstawione efekty kształcenia planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. Treści kształcenia pozwalają na wprowadzenie studenta w podstawowe zadnienia pedagogiki specjalnej, ukazanie podstaw teoretycznych tej dyscypliny, kierunków i nurtów naukowych, przedstawienie wybranych problemów z zakresu pomocy osobom niepełnosprawnym. Wdrażają studenta do działalności w różnych środowiskach wychowawczych na rzecz osób wykluczonych, zagrożonych wykluczeniem /niepełnosprawnych/ oraz przygotowują do udzielania im fachowej pomocy pedagogicznej. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student podaje definicje podstawowych terminów dla pedagogiki specjalnej. [PPW_PED_SPEC_1] |
K_W01 [4/5] |
Student określa przedmiot i zakres pedagogiki specjalnej oraz wskazuje na jego relacje z innymi dyscyplinami naukowymi. [PPW_PED_SPEC_2] |
K_W02 [4/5] |
Student kompetentnie posługuje się wiedzą nt. różnych subdyscyplin pedagogiki specjalnej. [PPW_PED_SPEC_3] |
K_W13 [5/5] |
Student prezentuje własne pomysły, wątpliwości i sugestie, argumentując je w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów w zakresie pedagogiki specjalnej i w odniesieniu do problematyki osób niepełnosprawnych. [PPW_PED_SPEC_4] |
K_U04 [3/5] |
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach organizacyjnych i instytucjach realizujących działania wychowawcze i opiekuńcze, w tym również na rzecz osób niepełnosprawnych; potrafi nawiązywać współpracę z osobami będącymi / niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. [PPW_PED_SPEC_5] |
K_K08 [3/5] |
Posiada wiedzę dotyczącą projektowania i prowadzenia działań edukacyjnych dotyczących uczniów z zaburzeniami rozwoju. [PPW_PED_SPEC_N1] |
K_W03 [4/5] |
Student posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania dzieci w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych. [PPW_PED_SPEC_N2] |
K_W09 [4/5] |
Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. [PPW_PED_SPEC_N3] |
K_K01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium 1 [PPW_PED_SPEC_w_1] | Obejmuje teoretyczne podstawy pedagogiki specjalnej jako dyscypliny. |
PPW_PED_SPEC_1 |
Kolokwium 2 [PPW_PED_SPEC_w_2] | Pisemne kolokwium, dotyczącego etiologii zaburzeń rozwojowych, specyfiki psychospołecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych |
PPW_PED_SPEC_4 |
Praca pisemna [PPW_PED_SPEC_w_3] | Projekt dotyczący pomocy osobom niepełnosprawnym, z uwzględnieniem współpracy z organizacjami i grupami realizującymi działania opiekuńcze i wychowawcze (praca
w grupach). |
PPW_PED_SPEC_5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_PED_SPEC_fs_1] | Metoda podająca z uwzględnieniem prezentacji multimedialnych. |
15 | Przygotowanie się do kolokwium 1. |
30 |
Kolokwium 1 [PPW_PED_SPEC_w_1] |
ćwiczenia [PPW_PED_SPEC_fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy. |
15 | Przygotowanie się do kolokwium 2 i przygotowanie pracy zaliczeniowej. |
30 |
Kolokwium 2 [PPW_PED_SPEC_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |