Pedagogika ogólna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Pedagogika ogólna |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PED_OG |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Wszystkie, przedstawione efekty kształcenia Pedagogiki ogólnej planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną one pogłębione przez pracę własną studenta.
Celem modułu jest poszerzenie pedagogicznej wiedzy studentów oraz ukazanie jej (po)nowoczesnego kontekstu. Treści dydaktyczne realizowane w module mogą się przyczynić do pogłębienia kultury pedagogicznej studenta przez wysiłek samokształceniowy. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna źródła i pole semantyczne terminów pedagogicznych: paideia, humanitas, Bildung, uczenie się, przebudzenie, aksjomat Kerschensteinera, opór, autorytet i in.; dysponuje wiedzą o konsekwencjach egzystencjalnych i epistemologicznych używania danego słownika. [PPW_PED_OG _1] |
K_W01 [3/5] |
Student ma wiedzę o myśleniu pedagogicznym, jako wymiarze humanistyki. Orientuje się w strategii przeszukiwania humanistyki na potrzeby inspiracji pedagogicznych. [PPW_PED_OG _2] |
K_W02 [2/5] |
Student ma wiedzę o zachodniej tradycji kształcenia (paideia - humanitas - Bildung). Orientuje się w krytycznym i psychoanalitycznym zapleczu współczesnej pedagogiki. Ma wiedzę o (po)nowoczesnym kontekście pedagogiki [PPW_PED_OG _3] |
K_W03 [3/5] |
Student zna pionowy profil rozwoju tożsamości (naturalna - roli - ego). Ma wiedzę na temat akceleratorów myślenia [PPW_PED_OG _4] |
K_W01 [3/5] |
Student stosuje wiedzę z metodologicznego, historycznego, krytycznego, psychoanalitycznego, praktycznego kontekstu pedagogiki do analizy napotkanych zjawisk wychowawczych i pogłębienia uzasadnień własnych diagnoz sytuacji edukacyjnych (obecność i złożoność argumentacji, odwołania lekturowe, własne obserwacje, dostrzeganie dylematów, umiejętność formułowania pytań, inwencja projektowania alternatyw). [PPW_PED_OG _5] |
K_U01 [4/5] |
Student buduje spójną wypowiedź na temat: myślenia pedagogicznego, tradycji paideia, oporu w edukacji, pedagogiki krytycznej, profesjonalizmu pedagogicznego, kategorii głosu (autentyczności, dialogu, autorytetu), nieświadomych uwarunkowań edukacji, współczesnych dylematów i problemów pedagogicznych etc. [PPW_PED_OG_6] |
K_U15 [3/5] |
Student ma dyspozycję do pogłębiania własnej kultury pedagogicznej przez wysiłek samokształceniowy. Poszukuje przebudzeń i inspiracji kulturowych. Ma świadomość swojej pozycji aspiracji do kompetencji i własnego wydziedziczenia z pełni kultury. [PPW_PED_OG_7] |
K_U12 [3/5] |
Student ma motywację do zachowań profesjonalnych, jest wyczulony na pogłębianie i poszerzanie własnej profesji, otwieranie jej na impulsy płynące z różnych dziedzin kultury. Nie godzi się na działania pozorne. [PPW_PED_OG_8] |
K_K02 [3/5] |
Student posiada wiedzę pozwalającą na rozumienie procesów wychowania i nauczania-uczenia się. [PPW_PED_OG_N1] |
K_W02 [3/5] |
Student posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów. [PPW_PED_OG_N2] |
K_W02 [3/5] |
Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizowania i interpretowania sytuacji i zdarzeń pedagogicznych. [PPW_PED_OG_N3] |
K_U01 [3/5] |
Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym [PPW_PED_OG_N4] |
K_K01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PPW_PED_OG_w_1] | Komponent modułu Pedagogika ogólna kończy się egzaminem pisemnym lub ustnym obejmującym znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie modułu. |
PPW_PED_OG _1 |
Praca pisemna [PPW_PED_OG_w_2] | Dobrowolne opinie studentów zbierane po kursie, w których mogą dojść do głosu zainspirowane lub ukształtowane dzięki zajęciom dyspozycje. |
PPW_PED_OG_7 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_PED_OG _fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej;
Wykład problemowy |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
15 |
Egzamin [PPW_PED_OG_w_1] |
ćwiczenia [PPW_PED_OG _fs_2] | Dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu. |
15 | Student przygotowuje pracę pisemną. |
15 |
Praca pisemna [PPW_PED_OG_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |