Pedagogika przedszkolna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Pedagogika przedszkolna |
---|---|
Kod modułu: | PPW_PED_P |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie pedagogiki przedszkolnej. Zna prawidłowości psychofizycznego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym, zasady wychowania i nauczania dzieci w przedszkolnym, funkcjonowanie systemu opieki i edukacji dzieci przedszkolnych. Efekty kształcenia pedagogicznego oraz nauczycielskiego zostaną osiągnięte w trakcie wykładów, w ramach ćwiczeń i pracy własnej studenta. |
Wymagania wstępne: | Wiadomości z zakresu pedagogiki ogólnej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma elementarną wiedzę o miejscu pedagogiki przedszkolnej pośród innych subdyscyplin pedagogicznych. Zna przedmiot pedagogiki przedszkolnej oraz jej cele i zadania. [PPW_PED_ P_ 1] |
K_W02 [5/5] |
Student posiada wiedzę na temat związku pedagogiki przedszkolnej z innymi dyscyplinami naukowymi, których przedmiotem zainteresowań jest człowiek. [PPW_PED_ P_ 2] |
K_W03 [4/5] |
Student zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowaniach tych procesów. [PPW_PED_ P_ 3] |
K_W02 [3/5] |
Student orientuje się w strukturze systemu edukacyjnego w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem etapu przedszkolnego. Zna podstawy prawne organizacji edukacji przedszkolnej. [PPW_PED_ P_ 4] |
K_W05 [2/5] |
Student wie na czym polega współpraca przedszkola z innymi instytucjami edukacyjnymi, wychowawczymi, opiekuńczymi, kulturalnymi i pomocowymi działającymi na rzecz dzieci i młodzieży. [PPW_PED_ P_ 5] |
K_W05 [3/5] |
Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych a także motywów i wzorów ludzkich zachowań. [PPW_PED_ P_ 6] |
K_U01 [2/5] |
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu pedagogiki przedszkolnej [PPW_PED_ P_ 7] |
K_K01 [4/5] |
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. [PPW_PED_ P_ 8] |
K_K04 [3/5] |
Student posiada wiedzę na temat wychowania i kształcenia na szczeblu pedagogiki przedszkolnej, w tym jej filozoficznych, społeczno-kulturowych, psychologicznych, biologicznych i medycznych podstaw. [PPW_PED_ P_N1] |
K_W02 [5/5] |
Student posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów. [PPW_PED_P_N2] |
K_W02 [3/5] |
Student posiada wiedzę na temat struktury i funkcji systemu edukacji - celów, podstaw prawnych, organizacji i funkcjonowania przedszkoli i innych instytucji edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych działających na rzecz dzieci w wieku przedszkolnym. [PPW_PED_P_N3] |
K_W05 [5/5] |
Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością
pedagogiczną (dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą), korzystając z różnych źródeł (w języku polskim i obcym) i
nowoczesnych technologii. [PPW_PED_P_N4] |
K_U02 [2/5] |
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. [PPW_PED_P_N5] |
K_K04 [1/5] |
Student jest przekonany o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela. [PPW_PED_P_N6] |
K_K04 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PPW_PED_ P_ w_ 1] | Egzamin pisemny obejmujący zagadnienia realizowane w formie wykładów i ćwiczeń z
przedmiotu Pedagogika przedszkolna. |
PPW_PED_ P_ 2 |
Kolokwium [PPW_PED_ P_ w_ 2] | Kolokwium obejmujące zagadnienia realizowane podczas ćwiczeń. |
PPW_PED_ P_ 6 |
Prezentacja referatu nt. wybranego problemu [PPW_PED_ P_ w_ 3] | Przedstawienie referatu (w postaci prezentacji PowerPoint lub w formie pisemnej)
dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń. |
PPW_PED_ P_ 1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW _PED_P_ fs_ 1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do egzaminu |
15 |
Egzamin pisemny [PPW_PED_ P_ w_ 1] |
ćwiczenia [PPW_PED_ P_ fs_ 2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie pracy zaliczeniowej; przygotowanie się do kolokwium |
15 |
Kolokwium [PPW_PED_ P_ w_ 2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |