Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka |
---|---|
Kod modułu: | PPW_ZAB_ROZ_MOW |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2020/2021 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Moduł zabawa w stymulacji rozwoju mowy dziecka obejmuje treści zawierające wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne nauczycielowi do realizacji zadań związanych z rozwojem aktywności werbalnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem modułu jest zatem uzyskanie takiego poziomu wiedzy merytorycznej i metodycznej, aby prowadzić skuteczną stymulację aktywności i sprawności językowej na poziomie przedszkola i klas I-III. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach wykładów, ćwiczeń i pracy własnej studentów oraz śródrocznych praktyk specjalistycznych. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń, a szczególnie z zakresie projektowania zabaw językowych dziecka [PPW_ZAB_ROZ_MOW_1] |
K_W17 [4/5] |
Student potrafi wykorzystać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu edukacji językowej dziecka dla projektowania, analizy i stymulowania aktywności językowej dziecka w sytuacjach życia codziennego i sytuacjach edukacyjnych. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_2] |
K_U02 [4/5] |
Student potrafi generować oryginalne rozwiązania problemów dydaktycznych w aspekcie sprawności i aktywności językowej dziecka w sytuacjach życia codziennego i sytuacjach edukacyjnych. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_3] |
K_U10 [3/5] |
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność i aktywność językową, a także inspirować do działań na rzecz rozwoju językowego przez całe życie. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_4] |
K_U09 [3/5] |
Student ma świadomość swojego poziomu wiedzy polonistycznej, umiejętności językowych i metodycznych, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych w tym zakresie. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_5] |
K_K01 [3/5] |
Student posiada wiedzę na temat procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej), oraz ich prawidłowości i zakłóceń w aspekcie stymulacji aktywności werbalnej dziecka najmłodszego. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_N1] |
K_W18 [3/5] |
Student posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących metod rozwoju aktywności językowej dziecka oraz różnorodnych uwarunkowań procesu nabywania i rozwoju mowy dziecka najmłodszego. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_N2] |
K_W02 [4/5] |
Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki i metodyki edukacji polonistycznej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych, służących nabywaniu i doskonaleniu aktywności werbalnej dziecka najmłodszego. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_N3] |
K_U01 [4/5] |
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych związanych z aktywnością werbalną dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_N4] |
K_U01 [3/5] |
Student potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań metodycznych z zakresu aktywności językowej dziecka najmłodszego. [PPW_ZAB_ROZ_MOW_N5] |
K_U04 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Warsztaty [PPW_ZAB_ROZ_MOW_w_1] | Sprawdzenie umiejętności zaprojektowania i przeprowadzenia działań mających na celu stymulację aktywności werbalnej dzieci najmłodszych. |
PPW_ZAB_ROZ_MOW_1 |
Dyskusja [PPW_ZAB_ROZ_MOW_w_2] | Ocena wybranych projektów edukacyjnych przygotowanych przez studentów, udział w dyskusji na temat prezentowanych w grupie rozwiązań metodycznych |
PPW_ZAB_ROZ_MOW_N4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_ZAB_ROZ_MOW_fs_] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
15 | Przygotowanie warsztatu |
15 |
Warsztaty [PPW_ZAB_ROZ_MOW_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |