Blok fakultatywny B – ekspert od wspierania rozwoju
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Blok fakultatywny B – ekspert od wspierania rozwoju |
---|---|
Kod modułu: | PPW_FAB_WROZ |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Zajęcia fakultatywne mające na celu ukształtowania eksperta od wspierania rozwoju dziecka wyposażonego w bogatą wiedzę psychopedagogiczną oraz dotyczącą praw dziecka pozwalającą mu na integralne ujęcie funkcjonowania swoich podopiecznych z uwzględnieniem ich zasobów, jak i deficytów, umiejętnie planujący i realizujący proces dydaktyczno-wychowawczy wzmacniający autonomię i potrzebę samostanowienia dzieci/uczniów; |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, niezbędną dla organizowania wsparcia rozwoju wychowanka [PPW_FAB_WROZ _1] |
K_W02 [4/5] |
Student ma wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej dla wspierania rozwoju wychowanków. [PPW_FAB_WROZ _2] |
K_W08 [5/5] |
Student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych ze wsparciem rozwoju wychowanka. [PPW_FAB_WROZ _3] |
K_U02 [5/5] |
Student potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie [PPW_FAB_WROZ _4] |
K_U03 [5/5] |
Student potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, wskazywać kierunki i możliwości wsparcia wychowanka. [PPW_FAB_WROZ _5] |
K_U01 [4/5] |
Student potrafi pracować z uczniami, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do potrzeb i możliwości uczniów (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce i organizować pracę w środowiskach zróżnicowanych kulturowo oraz z dziećmi, dla których język polski jest drugim językiem. [PPW_FAB_WROZ _6] |
K_U12 [4/5] |
Student posiada wiedzę dotyczącą praw dziecka i sposobów ich egzekwowania, propagowania w środowisku przedszkolnym, szkolnym i otoczeniu społecznym [PPW_FAB_WROZ _7] |
K_W08 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [PPW_FAB_WROZ_w_1] | Poznanie praw dziecka, dyskusja nad sposobami ich egzekwowania, propagowania i wdrażania. Poznanie sposobów diagnozowania i wspierania rozwoju wychowanków, w tym także działań instytucjonalnych w tym zakresie. Ocena wsparcia wychowanka w konkretnej sytuacji oraz wskazanie możliwości podjęcia innych działań. |
PPW_FAB_WROZ _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_FAB_WROZ_fs_1] | Wykonanie prac praktyczno-metodycznych, ocena rozwiązań metodycznych i projektów, udział w dyskusji |
15 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu na temat praw dziecka, przygotowanie do dyskusji nad sposobami ich egzekwowania, propagowania i wdrażania. Poznanie sposobów diagnozowania i wspierania rozwoju wychowanków, w tym także działań instytucjonalnych w tym zakresie. Pisemna ocena wsparcia wychowanka w konkretnej sytuacji oraz wskazanie możliwości podjęcia innych działań. |
75 |
Prace praktyczno-metodyczne wskazane w sylabusie; dyskusja i ocena [PPW_FAB_WROZ_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |