Moduł do wyboru: Rozwijanie kompetencji wychowawczych
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Moduł do wyboru: Rozwijanie kompetencji wychowawczych |
---|---|
Kod modułu: | PPW_RKW |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł Rozwijanie kompetencji wychowawczych ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.: Kompetencje współczesnego nauczyciela, Kompetentny nauczyciel i kreatywny uczeń.
Moduł Rozwijanie kompetencji wychowawczych jest jednym z zamykających cykl kształcenia i przygotowywania do pracy zawodowej przyszłych nauczycieli. Celem zajęć jest weryfikacja znajomości przez studentów wiedzy teoretycznej poznanej w trakcie studiów i umiejętne jej zastosowanie w wybranych sytuacjach wychowawczych. |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu pedagogiki ogólnej, teorii wychowania, psychologii społecznej i rozwojowej oraz innych subdyscyplin pedagogicznych, a także z zakresu przedmiotów diagnostyczno-terapeutycznych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów. [PPW_RKW _1] |
K_W01 [4/5] |
ma uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących [PPW_RKW _2] |
K_W04 [5/5] |
potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań. [PPW_RKW _3] |
K_U01 [5/5] |
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej w zróżnicowanych środowiskach społecznych. [PPW_RKW _4] |
K_U04 [4/5] |
potrafi posługiwać się ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań zgodnie z obowiązującymi normami prawnymi, zawodowymi, moralnymi [PPW_RKW _5] |
K_U01 [5/5] |
potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych [PPW_RKW _6] |
K_U08 [5/5] |
posiada wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego [PPW_RKW _N1] |
K_W12 [5/5] |
potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej [PPW_RKW _N2] |
K_U04 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Projekt indywidualny [PPW_RKW __w_1] | Praktyczne rozwiązywanie wybranego problemu wychowawczego z rozpoznaniem swojej wiedzy, umiejętności i kompetencji. |
PPW_RKW _2 |
Praca grupowa, dyskusja [PPW_RKW __w_2] | Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w pracy wychowawczej . |
PPW_RKW _1 |
Prezentacja [PPW_RKW __w_3] | Przygotowanie i przedstawienie krótkiej prezentacji związanej z projektem indywidualnym. |
PPW_RKW _N2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_RKW __fs_1] | Metoda samodzielnego dochodzenia do wiedzy (problemowa, giełda pomysłów; Metody waloryzacyjne (impresyjne i ekspresyjne); Metody oparte na słowie i obserwacji |
30 | Opracowanie sposobu postępowania wybranych problemów wychowawczych z rozpoznaniem swojej wiedzy, umiejętności i kompetencji; Zapoznanie się z literaturą przedmiotową i materiałami zalecanymi jako podstawa pracy własnej studenta w związku z działaniami podejmowanymi na ćwiczeniach; Przygotowanie prezentacji. |
60 |
Projekt indywidualny [PPW_RKW __w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |