Moduł do wyboru: Edukacja zdrowotna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Moduł do wyboru: Edukacja zdrowotna |
---|---|
Kod modułu: | PPW_ED_ZDR |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.:Profilaktyka uzależnień; Racjonalne odżywianie dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; Edukacja seksualna dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Celem modułu jest przygotowanie studentów do podejmowania działań z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia w środowisku lokalnym, poprzez rozwinięcie umiejętności identyfikowania problemów zdrowotnych oraz projektowania odpowiednich działań edukacyjnych, szczególnie w odniesieniu do dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student wyjaśnia podstawowe terminy stosowane w obszarze promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, wskazuje jej źródła oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi. [PPW_ED_ZDR_1] |
K_W01 [2/5] |
Student uzasadnia rolę promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w procesie rozwoju człowieka. [PPW_ED_ZDR_2] |
K_W02 [1/5] |
Student wykorzystując wiedzę teoretyczną potrafi identyfikować problemy zdrowotne oraz projektować działania edukacyjne. [PPW_ED_ZDR_3] |
K_U01 [4/5] |
Student jest przekonany o potrzebie podejmowania działań z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia w środowisku lokalnym. [PPW_ED_ZDR_4] |
K_K08 [4/5] |
Student posiada wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia i uwarunkowań zdrowotnych tego rozwoju. [PPW_ED_ZDR_N1] |
K_W02 [3/5] |
Student posiada podstawową wiedzę na temat metodyki edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia. [PPW_ED_ZDR_N2] |
K_W10 [1/5] |
Student potrafi samodzielnie pogłębiać wiedzę na temat roli promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w procesie rozwoju człowieka. [PPW_ED_ZDR_N3] |
K_U01 [3/5] |
Student potrafi dobierać, wykorzystywać i ocenić dostępne materiały dydaktyczne możliwe do wykorzystania w promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. [PPW_ED_ZDR_N4] |
K_U04 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium [PPW_ED_ZDR_w_1] | Kolokwium pisemne z zakresu terminologii stosowanej w obszarze promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, podstaw metodologicznych edukacji zdrowotnej, jako nauki oraz roli promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w procesie rozwoju człowieka. |
PPW_ED_ZDR_1 |
Poster [PPW_ED_ZDR_w_2] | Poster na temat określonych problemów zdrowotnych i sposobów ich rozwiązywania. |
PPW_ED_ZDR_3 |
Warsztat [PPW_ED_ZDR_w_3] | Warsztat dotyczący jednego z obszarów edukacji zdrowotnej. |
PPW_ED_ZDR_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_ED_ZDR_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, dyskusja. |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą i na tej podstawie przygotowuje się do kolokwium oraz opracowuje poster. |
30 |
Kolokwium [PPW_ED_ZDR_w_1] |
ćwiczenia [PPW_ED_ZDR_fs_2] | Praktyczna realizacja treści ćwiczeń |
15 | (brak informacji) |
30 |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |