Współpraca nauczyciela ze środowiskiem
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Współpraca nauczyciela ze środowiskiem |
---|---|
Kod modułu: | PPW_WN |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr letni 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | W ramach zajęć student ma uporządkować wiedzę i ukształtować kompetencje związane z planowaniem i realizacją zajęć w ramach współpracy z różnorodnymi środowiskami wychowawczymi oraz przygotowaniem placówki (przedszkola, szkoły) do potrzeb dziecka oraz czuwania nad procesem adaptacji dziecka. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach. [PPW_ WN_ 1] |
K_W04 [3/5] |
Student ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń. [PPW_ WN_ 2] |
K_W17 [4/5] |
Student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób klarowny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. [PPW_ WN_ 3] |
K_U15 [3/5] |
Student potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych. [PPW_ WN_ 4] |
K_K01 [1/5] |
posiada wiedzę na temat podmiotów działalności pedagogicznej (dzieci, uczniów, rodziców i nauczycieli) i partnerów szkolnej edukacji (np. instruktorów harcerskich) oraz specyfiki funkcjonowania dzieci i młodzieży w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych [PPW_ WN_N1] |
K_W02 [3/5] |
posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych [PPW_ WN_N2] |
K_W06 [3/5] |
posiada umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków [PPW_ WN_N3] |
K_U01 [4/5] |
posiada rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej, dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji w klasie szkolnej [PPW_ WN_N4] |
K_K05 [3/5] |
ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PPW_ WN_N5] |
K_K06 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Referat [PPW_ WN_ w_ 1] | Opracowanie pisemnego referatu dotyczącego wybranego zagadnienia z problematyki metod
i form współpracy nauczyciela ze środowiskiem rodzinnym |
PPW_ WN_ 1 |
Prezentacja [PPW_ WN_ w_ 2] | Multimedialne opracowanie wybranego zagadnienia (w postaci prezentacji PowerPoint)
dotyczącego problematyki współpracy nauczyciela ze środowiskiem lokalnym. |
PPW_ WN_ 1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_WN_ fs_ 1] | Dyskusja,metoda uczenia się we współpracy, prezentacja projektu |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą oraz przygotowuje prace zaliczeniowe. |
15 |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |