Gry i zabawy matematyczne Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: Gry i zabawy matematyczne
Kod modułu: PPW_GRY_MAT
Kod programu: W3-SMPP19.2019
Semestr: semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł gry i zabawy matematyczne obejmuje treści związane z wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami niezbędnymi do realizacji poszczególnych obszarów edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III z wykorzystaniem gier i zabaw dydaktycznych o charakterze matematycznym. Celem modułu jest uzyskanie poziomu wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu znajomości, zastosowania oraz samodzielnego tworzenia gier i zbaw matematycznych w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, podstawowa wiedza z zakresu podstaw matematyki, metodyki edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej oraz gier i zabaw w pracy dzieckiem.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę z zakresu rozwoju dziecka, w tym rozwoju emocjonalnego i jego wpływu na proces uczenia się matematyki. Potrafi projektować oddziaływania dydaktyczno-wychowawcze w sposób zgodny z prawidłowościami rozwojowymi dziecka. Posiada wiedzę na temat dojrzałości dziecka do uczenia się matematyki. Posiada wiedzę na temat wpływu gier i zabaw matematycznych na proces rozwijania odporności emocjonalnej dziecka oraz na proces rozwijania kompetencji społecznych dziecka. [PPW_GRY_MAT_1]
K_W02 [5/5]
Posiada wiedzę z zakresu gier i zabaw matematycznych, w tym znajomości różnorakich gier i zabaw dydaktycznych o charakterze matematycznym . Potrafi posługiwać się terminologią dotyczącą gier i zabaw. Potrafi wykorzystywać w praktyce poznane gry i zabawy matematyczne. Potrafi projektować i tworzyć własne gry dydaktyczne o charakterze matematycznym. [PPW_GRY_MAT_2]
K_W11 [5/5] K_W12 [5/5]
Potrafi oceniać skuteczność i odpowiedniość poszczególnych gier i zabaw dydaktycznych o charakterze matematycznym. Potrafi wdrażać w praktyce edukacyjnej własne pomysły na gry i zabawy o charakterze matematycznym podczas pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. [PPW_GRY_MAT_3]
K_U03 [4/5] K_U04 [4/5]
W sposób odpowiedzialny przygotowuje się do swojej pracy, planuje i wykonuje działania praktyczne wykorzystujące gry i zabawy matematyczne w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i uczniem klas I-III. [PPW_GRY_MAT_4]
K_K01 [4/5]
Posiada podstawową wiedzę z zakresu edukacji matematycznej oraz gier i zabaw w pracy z dzieckiem, którą potrafi wykorzystać przy projektowaniu i przeprowadzaniu gier i zabaw dydaktycznych o charakterze matematycznym z dzieckiem w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. [PPW_GRY_MAT_N1]
K_W11 [5/5]
Potrafi w sposób samodzielny zdobywać wiedzę oraz rozwijać umiejętności metodyczne zwiane ze stosowaniem gier i zabaw w edukacji matematycznej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. [PPW_GRY_MAT_N2]
K_U03 [3/5] K_U05 [3/5]
Wykorzystuje różnorodne materiały i środki oraz metody pracy w celu projektowania i realizowania działań pedagogicznych zwianych z realizacją edukacji matematycznej na etapie przedszkola i klas I-II z wykorzystaniem gier i zabaw dydaktycznych o charakterze matematycznym. [PPW_GRY_MAT_N3]
K_U04 [4/5]
Potrafi indywidualizować działania metodyczne związane ze stosowaniem gier i zabaw matematycznych w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. [PPW_GRY_MAT_N4]
K_U03 [4/5]
Ma świadomość poziomu własnej wiedzy i umiejętności z zakresu stosowania gier i zabaw matematycznych w edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III. [PPW_GRY_MAT_N5]
K_K07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca praktyczna – stworzenie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym [PPW_GRY_MAT _w_1]
Samodzielne opracowanie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym wraz z jej merytorycznym opisem.
PPW_GRY_MAT_1 PPW_GRY_MAT_2 PPW_GRY_MAT_3 PPW_GRY_MAT_4 PPW_GRY_MAT_N1 PPW_GRY_MAT_N2 PPW_GRY_MAT_N3 PPW_GRY_MAT_N4 PPW_GRY_MAT_N5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_GRY_MAT _fs_1]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych
15
Aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach, udzielanie się w dyskusji, przygotowywanie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym, zapoznanie się z literaturą przedmiotu.
15 Praca praktyczna – stworzenie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym [PPW_GRY_MAT _w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)