Gry i zabawy matematyczne
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Gry i zabawy matematyczne |
---|---|
Kod modułu: | PPW_GRY_MAT |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Moduł gry i zabawy matematyczne obejmuje treści związane z wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami niezbędnymi do realizacji poszczególnych obszarów edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III z wykorzystaniem gier i zabaw dydaktycznych o charakterze matematycznym. Celem modułu jest uzyskanie poziomu wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu znajomości, zastosowania oraz samodzielnego tworzenia gier i zbaw matematycznych w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Efekty kształcenia pedagogicznego i nauczycielskiego będą realizowane w ramach ćwiczeń i pracy własnej studentów. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu Pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, podstawowa wiedza z zakresu podstaw matematyki, metodyki edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej oraz gier i zabaw w pracy dzieckiem. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę z zakresu rozwoju dziecka, w tym rozwoju emocjonalnego i jego wpływu na proces uczenia się matematyki. Potrafi projektować oddziaływania dydaktyczno-wychowawcze w sposób zgodny z prawidłowościami rozwojowymi dziecka. Posiada wiedzę na temat dojrzałości dziecka do uczenia się matematyki. Posiada wiedzę na temat wpływu gier i zabaw matematycznych na proces rozwijania odporności emocjonalnej dziecka oraz na proces rozwijania kompetencji społecznych dziecka. [PPW_GRY_MAT_1] |
K_W02 [5/5] |
Posiada wiedzę z zakresu gier i zabaw matematycznych, w tym znajomości różnorakich gier i zabaw dydaktycznych o charakterze matematycznym . Potrafi posługiwać się terminologią dotyczącą gier i zabaw. Potrafi wykorzystywać w praktyce poznane gry i zabawy matematyczne. Potrafi projektować i tworzyć własne gry dydaktyczne o charakterze matematycznym. [PPW_GRY_MAT_2] |
K_W11 [5/5] |
Potrafi oceniać skuteczność i odpowiedniość poszczególnych gier i zabaw dydaktycznych o charakterze matematycznym. Potrafi wdrażać w praktyce edukacyjnej własne pomysły na gry i zabawy o charakterze matematycznym podczas pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. [PPW_GRY_MAT_3] |
K_U03 [4/5] |
W sposób odpowiedzialny przygotowuje się do swojej pracy, planuje i wykonuje działania praktyczne wykorzystujące gry i zabawy matematyczne w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i uczniem klas I-III. [PPW_GRY_MAT_4] |
K_K01 [4/5] |
Posiada podstawową wiedzę z zakresu edukacji matematycznej oraz gier i zabaw w pracy z dzieckiem, którą potrafi wykorzystać przy projektowaniu i przeprowadzaniu gier i zabaw dydaktycznych o charakterze matematycznym z dzieckiem w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. [PPW_GRY_MAT_N1] |
K_W11 [5/5] |
Potrafi w sposób samodzielny zdobywać wiedzę oraz rozwijać umiejętności metodyczne zwiane ze stosowaniem gier i zabaw w edukacji matematycznej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. [PPW_GRY_MAT_N2] |
K_U03 [3/5] |
Wykorzystuje różnorodne materiały i środki oraz metody pracy w celu projektowania i realizowania działań pedagogicznych zwianych z realizacją edukacji matematycznej na etapie przedszkola i klas I-II z wykorzystaniem gier i zabaw dydaktycznych o charakterze matematycznym. [PPW_GRY_MAT_N3] |
K_U04 [4/5] |
Potrafi indywidualizować działania metodyczne związane ze stosowaniem gier i zabaw matematycznych w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. [PPW_GRY_MAT_N4] |
K_U03 [4/5] |
Ma świadomość poziomu własnej wiedzy i umiejętności z zakresu stosowania gier i zabaw matematycznych w edukacji matematycznej w przedszkolu i w klasach I-III. [PPW_GRY_MAT_N5] |
K_K07 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca praktyczna – stworzenie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym [PPW_GRY_MAT _w_1] | Samodzielne opracowanie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym wraz z jej merytorycznym opisem. |
PPW_GRY_MAT_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_GRY_MAT _fs_1] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
15 | Aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach, udzielanie się w dyskusji, przygotowywanie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym, zapoznanie się z literaturą przedmiotu. |
15 |
Praca praktyczna – stworzenie własnej gry dydaktycznej o charakterze matematycznym [PPW_GRY_MAT _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |