Dydaktyka ogólna
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Dydaktyka ogólna |
---|---|
Kod modułu: | PPW_DO |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2019/2020 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Pierwsze dwa efekty kształcenia przedmiotu: dydaktyka ogólna planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej formy kształcenia, pozostałe efekty zostaną zrealizowane podczas formy ćwiczeniowej oraz pracy własnej studenta. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student określa relacje dydaktyki ogólnej do innych nauk pedagogicznych oraz dyscyplin pokrewnych, opisuje i uzasadnia specyficzne zadania i funkcje dydaktyki odróżniające ją od innych nauk pedagogicznych, poprawnie posługuje się podstawowymi terminami z zakresu dydaktyki ogólnej. [PPW_DO_1] |
K_W02 [5/5] |
Charakteryzuje wybrane teorie procesu kształcenia; uzasadnia wybór takiej, a nie innej teorii (strategii) kształcenia dla realizacji konkretnego celu edukacyjnego. [PPW_DO_2] |
K_W02 [5/5] |
Charakteryzuje podstawowe działania nauczyciela i ucznia w procesie kształcenia, potrafi wskazać i ocenić przykłady dyrektyw teleologicznych formułowanych w wybranych programach, przewodnikach metodycznych. [PPW_DO_3] |
K_W16 [5/5] |
Konstruuje i realizuje w ramach pracy grupowej projekt własnych działań edukacyjnych z uwzględnieniem konkretnych modeli nauczania. [PPW_DO_4] |
K_U07 [5/5] |
Potrafi określić samokrytycznie poziom rozwoju własnych kompetencji dydaktycznych, wyznaczyć kierunek i zakres ich dalszego rozwoju. [PPW_DO_5] |
K_K01 [5/5] |
Rozumie i docenia sens realizowanych działań dydaktycznych w porozumieniu z pozostałymi, także nieprofesjonalnymi uczestnikami procesu kształcenia. [PPW_DO_6] |
K_K03 [5/5] |
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki ogólnej i wykorzystuje ją do opisu i analizy sytuacji pedagogicznych [PPW_DO_7] |
K_W02 [4/5] |
Posiada umiejętności niezbędne do realizacji zadań dydaktycznych, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu do potrzeb i możliwości uczniów [PPW_DO_8] |
K_U03 [4/5] |
Potrafi posługiwać sie wiedzą z zakresu dydaktyki w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizacji działań praktycznych [PPW_DO_9] |
K_U02 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [PPW_DO_1 _w_1] | Test pisemny obejmujący znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie tego przedmiotu. |
PPW_DO_1 |
Praca pisemna [PPW_DO_1 _w_2] | Analiza pisemna wybranych dokumentów (programy nauczania, przewodniki metodyczne). |
PPW_DO_3 |
Mikronauczanie [PPW_DO_1 _w _3] | Prowadzenie zajęć za pomocą danego modelu nauczania w sytuacjach symulowanych (praca grupowa) – pisemny projekt zajęć. |
PPW_DO_4 |
Dyskusja [PPW_DO_1 _w _4] | Autorefleksja – indywidualne konsultacje na podstawie pisemnej krytycznej refleksji po przeprowadzeniu mikronauczania. |
PPW_DO_5 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_DO_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych |
15 | Student przygotowuje się do egzaminu (test pisemny) |
30 |
Egzamin pisemny [PPW_DO_1 _w_1] |
ćwiczenia [PPW_DO_fs_2] | Metoda uczenia się we współpracy, metoda symulacyjna, dyskusja |
30 | Student przygotowuje się do grupowych konsultacji dotyczących mikronauczania (samodzielna analiza zalecanej literatury);
Student przygotowuje się do dyskusji - pisemna krytyczna refleksja po przeprowadzeniu mikronauczania |
15 |
Praca pisemna [PPW_DO_1 _w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |