Alternatywne formy pracy przedszkola
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Alternatywne formy pracy przedszkola |
---|---|
Kod modułu: | PPW_AF |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | W wyniku realizowanych zajęć student posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metodyki wychowania przedszkolnego, alternatywnych form pracy z dzieckiem w przedszkolu oraz metod i form wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Potrafi zaprojektować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne z dziećmi z zastosowaniem różnorodnych metod i form z jednoczesnym uwzględnieniem prawidłowości psychofizycznych dziecka i potrzeb dziecka. Zna i stosuje zasady wychowania i nauczania dziecka w wieku przedszkolnym. Jest zaangażowany w pracę, podejmuje działania związane w własnym rozwojem zawodowym. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna najważniejsze alternatywne nurty i systemy pedagogiczne, rozumie ich historyczne i kulturowe uwarunkowania. [PPW_ AF_ 1] |
K_W01 [3/5] |
Student posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań – norm, procedur i dobrych praktyk stosowanych w zakresie alternatywnych form pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym. [PPW_ AF_ 2] |
K_W08 [3/5] |
Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii alternatywnych działań pedagogicznych. [PPW_ AF_ 3] |
K_U02 [3/5] |
Student posiada wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym, które przejawiają specjalne potrzeby edukacyjne (w tym dzieci szczególnie uzdolnione). [PPW_ AF_4] |
K_W05 [3/5] |
Student potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania alternatywnych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej przedszkola. [PPW_ AF_5] |
K_U06 [3/5] |
Student potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role; umie podejmować i wyznaczać zadania; posiada umiejętności organizacyjne. [PPW_ AF_6] |
K_U03 [3/5] |
Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych alternatywnych działań pedagogicznych
(dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. [PPW_ AF_7] |
K_K03 [3/5] |
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne z zakresu
alternatywnych form pracy z dzieckiem w przedszkolu. [PPW_AF_ 8] |
K_K08 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Praca zaliczeniowa [PPW_ AF_ w_ 1] | Przygotowanie pracy zaliczeniowej uwzględniającej wskazane zagadnienia z zakresu
alternatywnych metod i form pracy z dzieckiem. |
PPW_ AF_ 2 |
Prezentacja referatu [PPW_ AF_ w_ 2] | Przedstawienie referatu (w postaci prezentacji PowerPoint lub w formie pisemnej) dotyczącego problematyki realizowanej podczas ćwiczeń. |
PPW_ AF_ 3 |
Kolokwium [PPW_ AF_ w_ 3] | Kolokwium obejmujące zagadnienia realizowane podczas ćwiczeń. |
PPW_ AF_ 1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PPW_ AF_ fs_ 1] | Dyskusja, metoda działań praktycznych |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, która stanowi
podstawę przygotowania się do kolokwium; przygotowanie pracy zaliczeniowej |
15 |
Praca zaliczeniowa [PPW_ AF_ w_ 1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |