Moduł do wyboru: Współpraca przedszkola i szkoły z rodziną dziecka
Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: | Moduł do wyboru: Współpraca przedszkola i szkoły z rodziną dziecka |
---|---|
Kod modułu: | PPW_WR |
Kod programu: | W3-SMPP19.2019 |
Semestr: | semestr zimowy 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.Warsztaty dla rodziców – skuteczne wychowanie; Festyny rodzinne w przedszkolu i szkole.
W wyniku realizowanych zajęć student posiądzie wiedzę i umiejętności w zakresie metod i form współpracy placówki oświatowej ze środowiskiem rodzinnym dziecka. Student będzie potrafił zaplanować przebieg zajęć i spotkań z rodzicami z wykorzystaniem odpowiednich metod i form (bezpośrednie i elektroniczne). |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach. [PPW_ WR_ 1] |
K_W02 [3/5] |
Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach. [PPW_ WR_ 2] |
K_W04 [4/5] |
Student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób klarowny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. [PPW_ WR_ 3] |
K_U12 [3/5] |
Student potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych. [PPW_ WR_ 4] |
K_U10 [3/5] |
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie. [PPW_ WR_ 5] |
K_K04 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Referat [PPW_ WR _w_ 1] | Opracowanie pisemnego referatu dotyczącego wybranego zagadnienia z problematyki metod
i form współpracy nauczyciela ze środowiskiem rodzinnym dziecka. |
PPW_ WR_ 1 |
Prezentacja [PPW_WR _w_ 2] | Multimedialne opracowanie wybranego zagadnienia (w postaci prezentacji PowerPoint) dotyczącego problematyki współpracy nauczyciela ze środowiskiem rodzinnym. |
PPW_ WR_ 3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_ WR _fs_ 1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie referatu |
15 |
Referat [PPW_ WR _w_ 1] |
ćwiczenia [PPW_ WR _fs_ 2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie prezentacji |
45 |
Prezentacja [PPW_WR _w_ 2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |