Moduł do wyboru: Techniki teatralne w pracy nauczyciela Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: Moduł do wyboru: Techniki teatralne w pracy nauczyciela
Kod modułu: PPW_TT
Kod programu: W3-SMPP19.2019
Semestr: semestr letni 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł ma charakter wybieralny, z przygotowanej listy propozycji (corocznie modyfikowanej i uzupełnianej w odpowiedzi na zainteresowanie studentów) student wybiera 1 moduł do zaliczenia (krotność 1). Wyjściowa dla programu 2019/2020 propozycja modułów do wyboru, to m.in.:Techniki dramowo-teatralne w pracy z grupą; Edukacja teatralna w wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma wiedzę na temat procesu skutecznego komunikowania się interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń. [PPW_TT_1]
K_W17 [5/5]
Student potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych i kulturalnych, a także ocenić ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej; potrafi precyzyjnie wypowiadać się w języku mówionym, formułować wypowiedzi kierowane do szerszego grona odbiorców. [PPW_TT_2]
K_U01 [4/5] K_U15 [4/5]
Student potrafi precyzyjnie wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień z wykorzystaniem różnych ujęć różnych teoretycznych i form podawczych. [PPW_TT_3]
K_U01 [5/5]
Student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się przy użyciu rozmaitych kanałów komunikacyjnych i teoretycznych dopasowanych do kontekstu. [PPW_TT_4]
K_U12 [3/5] K_U15 [3/5]
Student posiada wiedzę na temat procesów komunikacji interpersonalnej i społecznej, w tym także obejmującej działalność pedagogiczną ukierunkowaną na dzieci przedszkolne i wczesnoszkolne. [PPW_TT_N1]
K_W17 [5/5]
Student posiada wiedzę o współczesnych teoriach edukacji językowej dzieci oraz wie, w jaki sposób pogłębiać swoje umiejętności krasomówcze. [PPW_TT_N2]
K_W02 [5/5]
Student posiada umiejętności i kompetencje językowe niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych i wychowawczych zadań szkoły. [PPW_TT_N3]
K_U15 [5/5]
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności zawodowe związane z przygotowaniem metodycznym, korzystając z zasobów wiedzy z innych źródeł nauki i nowoczesnych technologii (nagrania CD, DVD itp.). [PPW_TT_N4]
K_U05 [5/5]
Student potrafi ocenić przydatność metod, środków dydaktycznych i założeń organizacyjnych do realizacji zadań dydaktycznych z zakresu z zakresu edukacji językowej dziecka. [PPW_TT_N5]
K_U04 [5/5]
Student potrafi trafnie wykorzystać kompetencje językowe, by porozumiewać się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, które są w różnej kondycji emocjonalnej, a także rozwiązywać konflikty poprzez dialog. [PPW_TT_N6]
K_U12 [5/5] K_U15 [5/5]
Student potrafi odpowiednio dobrać materiały dydaktyczne i wykorzystać je w procesie edukacji językowej. [PPW_TT_N7]
K_U02 [5/5] K_U04 [5/5]
Student ma świadomość poziomu własnej wiedzy i umiejętności z zakresu zagadnień edukacji językowej [PPW_TT_N8]
K_K01 [5/5] K_K04 [5/5]
Student przygotowuje się do pracy, projektuje i wykorzystuje działania metodyczne z zakresu edukacji językowej dziecka z pełną odpowiedzialnością pedagogiczną. [PPW_TT_N9]
K_K01 [5/5] K_K07 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Praca pisemna [PPW_TT _w_1]
Sprawdzenie wiedzy merytorycznej i praktycznej ujętej w problematyce ćwiczeń
PPW_TT_1 PPW_TT_2 PPW_TT_3 PPW_TT_4 PPW_TT_N1 PPW_TT_N2
Prace praktyczno-metodyczne [PPW_TT_w_2]
Wykorzystanie zagadnień merytorycznych z zakresu kultury języka polskiego w prezentowaniu tekstów literackich różnych rodzajów dzieciom w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
PPW_TT_2 PPW_TT_4 PPW_TT_N3 PPW_TT_N4 PPW_TT_N5
Dyskusja [PPW_TT_w_3]
Ocena przydatności wybranych rozwiązań metodycznych, środków, form pracy stosowanych w edukacji teatralnej..
PPW_TT_1 PPW_TT_2 PPW_TT_3 PPW_TT_N5 PPW_TT_N6 PPW_TT_N7 PPW_TT_N8 PPW_TT_N9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PPW_TT_fs_1]
Dyskusja, metoda uczenia się w praktyce
15
Zapoznanie z literaturą przedmiotu, przygotowanie prac metodycznych
75 Praca pisemna [PPW_TT _w_1] Prace praktyczno-metodyczne [PPW_TT_w_2] Dyskusja [PPW_TT_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)