Metodyka edukacji wczesnoszkolnej - zajęcia praktyczne (sem.3; sem.4) Kierunek studiów: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Kod programu: W3-SMPP19.2019

Nazwa modułu: Metodyka edukacji wczesnoszkolnej - zajęcia praktyczne (sem.3; sem.4)
Kod modułu: PPW_EDWCZ_PRAKT 2
Kod programu: W3-SMPP19.2019
Semestr:
  • semestr letni 2020/2021
  • semestr zimowy 2020/2021
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Zamierzone efekty planuje się osiągnąć dzięki uczestnictwu studentów (w niewielkich grupach typu laboratoryjnego) wraz ze swoim opiekunem (nauczycielem akademickim) w codziennej działalności szkół podstawowych. Student obserwuje oraz prowadzi pod nadzorem nauczyciela zajęcia wychowawczo – dydaktyczne. Realizacja zajęć praktycznych prowadzi do nabycia przez studentów założonych kompetencji do wykonywania zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej.
Wymagania wstępne:
Student zapoznał się z regulaminem praktyk pedagogicznych, zna zasady gromadzenia dokumentacji (albo protokołowania) oraz warunki zaliczenia praktyki.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada uporządkowaną wiedzę dotyczącą zasad funkcjonowania placówki szkolnej. [PPW_EDWCZ_PRAKT_1]
K_W05 [3/5]
Posiada podstawową wiedzę o celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu szkoły podstawowej. [PPW_EDWCZ_PRAKT_2]
K_W05 [3/5]
Ma wiedzę o metodyce i formach pracy z uczniem w młodszym wieku szkolnym. [PPW_EDWCZ_PRAKT_3]
K_W10 [3/5] K_W16 [3/5]
Posiada elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w placówkach szkolnych. [PPW_EDWCZ_PRAKT_4]
K_W09 [5/5] K_W17 [5/5]
Potrafi ocenić przydatność metod i form pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. [PPW_EDWCZ_PRAKT_5]
K_U04 [4/5]
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania wychowawczo – dydaktyczne realizowane w szkole podstawowej w klasach I-III. [PPW_EDWCZ_PRAKT_6]
K_K04 [5/5]
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej szkoły podstawowej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu. [PPW_EDWCZ_PRAKT_N1]
K_W10 [3/5]
Posiada wiedzę na temat podmiotów działalności pedagogicznej (uczniów w młodszym wieku szkolnym, rodziców i nauczycieli) oraz partnerów szkolnej edukacji (np. instruktorów harcerskich), a także specyfiki funkcjonowania uczniów w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych. [PPW_EDWCZ_PRAKT_N2]
K_W02 [3/5] K_W03 [3/5]
Posiada wiedzę na temat metodyki wykonywania zadań - norm, procedur i dobrych praktyk w placówkach szkolnych. [PPW_EDWCZ_PRAKT_N3]
K_W10 [3/5]
Potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej. [PPW_EDWCZ_PRAKT_N4]
K_U02 [5/5] K_U04 [5/5]
Potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania, posiada umiejętność pracy z grupą. [PPW_EDWCZ_PRAKT_N5]
K_U08 [4/5]
Potrafi pracować z uczniami w młodszym wieku szkolnym, indywidualizować zadania i dostosowywać metody i treści do ich potrzeb i możliwości (w tym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) oraz zmian zachodzących w świecie i w nauce. [PPW_EDWCZ_PRAKT_N6]
K_U02 [4/5] K_U03 [4/5]
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. [PPW_EDWCZ_PRAKT_N7]
K_K04 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Raport z praktyk [PPW_EDWCZ_PRAKT_w_1]
W raporcie z praktyk powinna znaleźć się charakterystyka środowiska edukacyjnego, w którym praktykę odbywał student, a także opis celów, podstaw prawnych oraz organizacyjnych szkoły podstawowej. W raporcie student opisuje także metody i formy pracy nauczyciela, jakie zaobserwował w placówce będącej miejscem praktyki. Student odnotowuje ponadto istnienie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, jakie wdrażają szkoły podstawowe.
PPW_EDWCZ_PRAKT_1 PPW_EDWCZ_PRAKT_2 PPW_EDWCZ_PRAKT_3 PPW_EDWCZ_PRAKT_4 PPW_EDWCZ_PRAKT_N1 PPW_EDWCZ_PRAKT_N2 PPW_EDWCZ_PRAKT_N3
Analiza dokumentacji [PPW_EDWCZ_PRAKT_w_2]
Student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji ilustrującej funkcjonowanie placówek szkolnych (np. plany pracy, arkusze obserwacji ucznia, scenariusze zajęć itd.) Student przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące metod, form i procedur oraz dobrych praktyk, jakie zaobserwował w klasach I-III. Student potwierdza własne zaangażowanie w projektowanie i wykonanie działań pedagogicznych w szkole podstawowej, przedstawiając stosowną dokumentację (np. scenariusze zajęć, arkusze obserwacji ucznia, itd.).
PPW_EDWCZ_PRAKT_5 PPW_EDWCZ_PRAKT_N4 PPW_EDWCZ_PRAKT_N5 PPW_EDWCZ_PRAKT_N6 PPW_EDWCZ_PRAKT_N7
Rejestr frekwencji [PPW_EDWCZ_PRAKT_w_3]
Student potwierdza wysoką frekwencją w zajęciach praktycznych, własnym zaangażowaniem w zaplanowane do realizacji działania, potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego.
PPW_EDWCZ_PRAKT_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [PPW_EDWCZ_PRAKT_fs_1]
Nauczyciel akademicki organizuje czas pobytu w placówce, motywuje do aktywnego uczestniczenia w zajęciach albo obserwacjach, zachęca do wypowiadania sądów i opinii o charakterze merytorycznym.
30
Przygotowanie raportu z praktyk oraz stosownej dokumentacji.
5 Raport z praktyk [PPW_EDWCZ_PRAKT_w_1] Analiza dokumentacji [PPW_EDWCZ_PRAKT_w_2] Rejestr frekwencji [PPW_EDWCZ_PRAKT_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)